|
|
|
|---|---|
|
Har idag 18" AEZ paron med 8,5" bredd och ET 35, på dessa sitter det Dunlop Sport 9000 225x40x18 runt om. Bak är dom snart slut men fram så är det rätt mycket kvar. passar det med 255X35 bak på dessa 8,5 or, blir det samma rullomkrets? (verkar som många har denna komb iaf) och är man dumsnål om man endast byter bak, isåfall är det väl rätt viktigt att man har samma däckmodell oxå? | |
|
Finns ju ingen anledning att byta alla däck om framdäcken inte är slut, det är mest på fyrhjulsdrivna bilar man byter alla däck samtidigt för att få samma omkrets på alla däck. De sliter ju också däcken likvärdigt mycket bak/fram. |
|
|
Håller med [COD]soul. Klart att du kan byta bara bakdäcken. Och javisst blir det rätt med 255/35-18 om du idag har 225/40-18. Detta är exakt dom dim. jag kör med, alltså 255/35-18 bak och 225/40-18 fram. Helt rätt... Har en grymt bra exel-fil jag kan maila till dig där du bara fyller i fakta om din org. dim. och sen den dim. du önskar. Då får du reda på hur mycket det skilljer i % mellan org. och den önskade. Får ju max skillja 5% på omkretsen. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Här kan du lägga in däckbredd och profil för att se rullningsomkretsen: Länk Om du enbart byter bakdäcken, se till att det är samma typ som framdäcken! Annars brukar det bli spårkänsligt om man blandar olika däck på fram- och bakaxel. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Topasblå: Jag instämmer med Johan. Se till att byta till nya sp9000 i sådanafall. Du kan få väldigt skumma spårningsfenomen med olika däcksfabrikat fram/bak på din 330. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack för det! såg att Gummihuset säljer sp 9000 zr 255x35x18 4st för 9700 kr så det blir till att hosta upp 4850 kr till våren då :) bytte förresten en pdc sensor idag 890kr, (mindre kul det är ju ingen som ser det) |
|
|
Topazblå: Om du ändå skall köpa via "postorder" så handla av däckonline istället Länk dom är VÄLDIGT stabila. Har aldrig hört talas om någon som blivit missnöjd faktiskt. Du sparar några hundringar som du kan lägga på något roligare typ en tank bensin eller så :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Se där!! Då sparar jag in 450 bagis på två däck, frakt ingår ju hos däckonline men kostar 160 kr för två artiklar hos gummihuset. Det får bli däckonline när det är dags. Thank´s Wendtan!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.