AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.532

tv och navi i bilen

Ante25
varför vill så många ha tv och navi i bilen? navi kan jag väl kanske förstå, men tv måste väl vara bland det mest onödiga man kan ha i en bil eller?
In
355
Inot
745iA -02
Finns massa saker som skulle passa i katergorin onödigare än TV tycker jag.

* Exteriör styling
- Varför? Man sitter ju i bilen, varför pröjsa för att de utanför skall gilla din bil?

* Trim
- Varför, man får bara köra max 110km i sverige, de flesta bilar idag klarar det.

* Lacka motorrummet/motorkåpor
- Varför, du ser inte genom huven då du åker, ingen annan heller såvida de inte är med dig in i garaget.

Osv....

Allt är som sagt relativt. Men visst TV är onödigt så vida man inte har barn/passagerare, och är i ett område med hyfsad mottagning, vilket inte händer ofta. Då skulle jag personligen lägga pengarna på DVD eller dyligt.

Som man brukar säga, Gräset är alltid grönare hos grannen.

Länk
Ante25
Det säger du bara för att du inte har tv i din bil:)
Vi som har vet att det är underbart med tv när gumman är och handlar.Skulle jag köpa en ny bil idag så inte vore det väl något som jag satte i första hand precis,men kul grej när det fanns med i bilen som jag köpte.

Inte så ofta man ser på TV, men ibland har man TVn på när man kör och lyssnar på TV (om du förstår vad jag menar). Navin samma sak, inte så ofta den används, men ibland är den till stor nytta.
Displayen/skärmen uppskattar jag mest, där ser man all info på en gång utan att behöva "knappa" sig fram, CD-track, radiokanal framgår tydligt.
Köra en bil utan TV/Navi känns väldigt tomt när man väl en gång har haft det.

/Lazze
Länk
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

fan va fet 7a du har lazze, det fattas bara 22" på den :))
Baader: 20" räckte rätt bra på den. Den är inte i min ägo längre.

/Lazze
Länk
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
TV är alldeles utmärkt på långresor när man har barn. En annan fördel är text-tv funktionen där man bl a kan hålla allmän koll på aktiekurser även om det är 15 minuters fördröjning på text-tv.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
När barnen vuxir såpass att de sitter i färdriktningen kommer nuvarande TV att kompletteras med DVD och extra skärm mellan framstolarna.
TV är inte ett måste i en bil men sitter det där så gör det inget... lite roligare blir det dock.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
ha
1.072
hammar
540iA -97 (E39)
550iX GT (F07)
TV och Navi är suveränt!!!
Navin hittar vart man än ska och TV har man och tittar på medans man väntar på färjan eller som sagts tidigare, medans de andra är och handlar i affären...

Just nu har jag lite lätt abstinens då jag sitter i en 318 utan vare sig navigator eller skärm...
Då får den hederliga gamla kartboken komma till användning. ;-)

Sedan kan man göra så många roliga saker med videomodulen, som att koppla in back-kamera, eller som jag, en minikamera i fronten och koppla till videomodulen... som parkeringshjälp naturligtvis. ;-)

/Hammar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.