|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min 320-87 E30. Den har dött i farten flera gånger.. bytte tändstift, sen upptäckte jag att luftslanegn mellan luftbox in till motorn var sprucken. Trodde allt var grönt. men nu dog den i farten IGEN. Plus att bilen känns slö, går inte att axxa lika bra:-( Någon som råkat ur för samma problem ?! | |
|
Dör den helt eller är det bara någon sekunds tvekan? Min fd 320i-87 tvärdog på motorvägen så jag fick rulla in till vägkanten. Orsaken var soppapumpsrelät som packade ihop. |
|
|
Den dör helt, grejjen är som sagt att den dog ofta förut. men den fick tjyvluft då slangen från luftboxen hade en spricka. Den är också seg..den drar inte så bra. Den dör i farten, har hänt en gång sedan jag bytte slangen. Men den går att starta igen typ direkt. Kan de va bränslefiltret?jag bytte tändstift, men ej kablar. dom va så ruggigt dyra. |
|
|
Är det en krånglig historia att byta ? Tack för ditt svar förresten. |
|
| Börja kontrollera om motorn fortfarande tar tjuvluft genom spraya startgas på samtliga plastslangar som rör insuget när motorn står på tomgång. Om motorvarvet höjs så har du hittat ett ställe att åtgärda. Angående bränslet så är det inte omöjligt att det kommit något skräp som delvis blockerar filtret. Är det gammalt så byt det. Bränsletrycksregulatorn sitter utsatt till bredvis pumpen, det är också lätt att byta om det misstänks vara ett problem. | |
| Ok, ska kolla det. Tack för tipset ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.