|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vår bil låstes med nycklarna i när vi höll på att koppla till startkablar. Reslutatet är att bilen står låst med handbroms till och nycklarna i tändningslåset. vad göra? Bilen står i en lada ganska långt från närmaset låssmed. Tacksam för all hjälp. Patrik | |
| inga xtranycklar? isf är det bara att gå till närmaste bmwhandlare och beställa, räkna med några dar för att få dom. men det är bättre än att slå sönder rutan :) | |
| Jag beställde nycklar till min..fick vänta flera veckor...i ditt fall hade jag nog hade pajjat rutan o köpt en ny på skroten...=) | |
| jag fick min xtranyckel på några dagar, den var dyr som fan men fort gick det :) | |
Plumber |
Beställ en extranyckel. Det går mycket fortare än vad du tror. Jag skulle tippa på max tre eller fyra dagar till din bil Jag tror en nyckel till din bil inte kostar mer än en hundralapp eller två. Vilket är bra mycket billigare än en ruta eller ett nytt dörrlås. Dock är det lite av en chansning att beställa codade nycklar till en så gammal bil. |
| codade? jag behövde bara säga mitt regnr, tror inte en 88a har codade nycklar :) | |
|
Plumber menar nog att det är risk att låsen är bytta, så att nyckelkodningen inte stämmer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| aha trodde han menar nån sorts imo I nyckeln som nyare bilar brukar ha... mitt fel :) | |
|
Krossa en ruta, lås upp bilen. Köp ny ruta på bilskroten och montera den. Gjorde det på en saab 9000 jag blev utelåst från . Kostade 150 kr...och en massa undrande blickar från folk.... Men billigaste alternativet..... Pefan |
|
|
Fixa en trä/plastkil + en svetstråd som du gör en ögla men en öppning som passar runt den smala delen av låsknoppen. bänd ut övre hörnet på ramen runt sidorutan med en platt skruvmejsel (försök lägga något imellan så inte du skadar lack/ram), tryck/ knacka in kilen försiktigt, lirka in svetstråden och haka den runt låsknoppen, dra upp knoppen, klart! Det kan vara lite knepigt och tålamodsprövande, men det går! Själv har jag utvecklat min teknik så pass att jag klarar det på 5 min. /H Freude am fahren |
|
| Jag beställde nycklar till min bil på chassienummret, när de kom så passade de inte. Någon hade bytt samtliga lås. Snopet! | |
|
skrota låstet på passagerarsidan.. hadde ja gjort,, vad ofta använder man en nyckel där?`? osså hadde ja antingen skaffat ett nytt lås eller kopplat ut de... har ju c-lås.. ;) /// BMW E28 POWER!!! |
|
| Kan inte låssmeder dyrka upp dörren helt enkelt? Det är ju inte nå jättespeciella nycklar | |
| Oj såg inte vad du skrev! Jobbigt med långt till låssmed...hoppas de löser sig...har tyvärr inge tips utom krossa rutan eller trasa låset....fast de känns inte kul de heller. | |
|
tjena En bok, stor skruvmejsel o stålgalge är allt du behöver.. ta passagerar sidan lägg boken där o tryck upp dörren med skruvmejslen o lirka upp knoppen till låset.. har gjort så på en e34 tar allt från 1 till 5 min.. i o med du har haft boken där så blir de inga märken i karossen heller.. Fixar du inte de så fimpa lilla rutan bak.. lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.