|
|
|
|---|---|
| Jag har köpt ett armstöd med hela mittkonsolen, som skall vara original BMW delar. Men jag får fan inte själva stödet att sitta, eller knuffat igenom konsolen på något vettigt sätt, utan att hela konsolen står 2cm upp från mittbalken i bilen. Hur skall man egentligen göra? Jag har också skurigt bort en bit av bakre delen av konsolen, precis som det visade på pappren. Men sen när jag ser på min original konsol, så är kanten helt rak, och det ser inte med öga iaf ut som om denna nu skulle passa, dett jag skurit är allt för tunnt. Har jag gjort fel? Är det skillnad på 98-01 och 01-> (dvs facelift) armstöden, och speciellt mittkonsoln? | |
|
Hej, jag monterade ett original armstöd i min 318i -99 för ca en månad sedan, vad jag minns så var det absolut inga problem eller några konstigheter med monteringen, tog ca en timme att montera i lugn och ro. Du skriver: "Jag har köpt ett armstöd med hela mittkonsolen, som skall vara original BMW delar" Har du köpt begagnat och/eller vet du inte om det är original eller helt komplett? "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
Mmmmm vadå skurit bort ut konsollen? Det gjorde inte jag och den sitter som en smäck. ___ En, men en BMW. |
|
| Det är original BMW, ringde och kollade idag. Jepp, alltså jag har skurit bort en bit där ur bakre kanten. Jag fick nå bilder med, var det visade att man skulle göra så. :( Alltså ni hamnade inte skära bort nått? Jag förstår inte hur man skall få själa stödet och passa i konsolen, hur än jag sätter, så står stödets nedre del inte på samma nivå som konsolens nedre kant. Satt ni armstöde uppifrån in i konsolen, eller nedre vägen igenom? | |
|
Det ska väl vara en helt ny konsoll till armstödet, original passar inte utan en ny konsoll ska följa med i paketet, och angående utskärningen, visst var det ljuddämpningsmattan du skar och inte i själva konsollen?? Kan försöka hitta min bruksanvisning och kolla ordentligt om du vill... "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
Hej igen. Jo, hela konsolen kom med. =) Nu har jag igen varit ute, och får det ej att sitta. Tog ett par bilder, och det är någon grå metall sak som är fast i handbromsen, som tar emot bakre delen av konsolen (detta var när jag provade bara själva konsolen). Ge mig din mail adress så kan jag maila dem. Och sätter jag dit sjävla armstödet, så står hela konsolen 2cm upp från ljuddämpningsmattan. Och ja, jag var och skar i själva plast konsolen, så det är en bit borta där nu, får sätta in en neon dit eller något annat dylikt. =) Är det skillnad mellan SEDAN och COUPE/CAB mitt konsolerna? För alla bruksanvisningar är för coupe eller cab som jag fick med typ. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.