AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.315

Gult...är det fult?

Sida 3 av 3
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
oranga blinkersglas är ALLTID fel, oavsett vad man anser om original vs styling så är oranga blinkersglas hopplöst nedvärderande på en bil. Jag kan dock hålla med om att så kallade crystal lights, projektorblinkers o dyl inte hör hemma på en E36, men vita blinkersglas var faktiskt en originaloption till E36 så därför kan inte originalafreaks egentligen anmärka.

***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle***
Att man väljer bort dakargul pga att färgen är för uppseendeväckande är ju en annan sak än att man väljer bort den för att man anser att den är omodern. Jag hade möjligen också valt bort dakargult pga att jag vill ha en diskretare M3, som mosse säger, men det har som sagt inte att göra med att färgen är omodern eller att jag ogillar den.

/// Olof

Länk
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Jag tycker ni överdriver ni som vill behålla allt endast original. Det finns faktiskt många eftermonteringar som gör bilen mycket snyggare. Exempel på såna saker är 18", lagom liten vinge, vita blinkers, angeleyes/xenon, försiktig sänkning. Det spelar ingen roll om M3:an är gul dessa saker gör den ALLTID snyggare än original.

Mip
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Men Lexuslampor på en M3 går bort...alltid!!
Angeleyes är helt otidsenligt på en E36 M3 och således vill jag inte ha det. Att man byter fälgar må väl vara hänt. Men då skall det vara en originalfälg eller möjligen från en exklusiv tillverkare såsom Alpina (som ju har nära samarbete med BMW), och absolut inte några fattiga tredjepartsfälgar typ Azev osv.

Tyckte jag. Smaken är som...

/// Olof

Länk
Vita blinkers är ju så fult.. klart coolare med orange.
Visa användare
28
h27
540iA Touring -95
Jag tycker att det ska vara Phenix gul

Bromsen är fartens värsta fiende
Philly
alpinafälgar är ju sååååååååå fula på en e36

BMW 4 life
Håller med Philly där, Alpina fälgar passar bäst på E34 och E38.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.