AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.313

Gult...är det fult?

Sida 2 av 3
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Fattar inte riktigt...

Detta är ju en annan gul färg...? vad kallas denna?

Inte kika fin som Dakar!

Länk
mosse,

Den där är också Dakargul!

Det finns dock två nyanser av Dakargelb (kreativt namngivna Dakargelb I och Dakargelb II).

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Så var det ja! (jag har tappat formen) ;)

Men den första, den ljusare är finast!
Nej, det var den här bilen jag menade Länk

HD91: du är en riktig orginal dåre! Du får mig att skämmas över mina fina vita blinkers. ;)
///Sashe
mosse: Jag har försökt maila dig.. men det går inte så bra.. va har du för mailadress?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
sashe!

klas@provision.se
KÖP
cane
Gillar ju svart själv, dakargul får mig alltid att tänka "1993" även om bilen är 5 år nyare! Nåt att tänka på kanske... samma gäller nog phenixgula m3 e46, börjar kännas old.
Det får även mig att tänka på början av 90-talet, men en M-bil i tidstypisk färg och orginalutförande är väl inte helt fel?

Jag vill också ha en M3'a igen ;)

__
Bilen: Länk
Helt rätt färg. För tio år sedan... Gula bilar är hopplöst omoderna numera och därför mindre värda än mer traditionella kulörer. Betänk modeller som Volvo T5R, Audi S2, VW VR6 m fl som var populära i den bjärta färgen gult. Hur up-to-date känns dessa idag. Samma sak gäller M3. Mitt val skulle fallit på någon mer diskret kulör.
Den gula färgen på m3 är kanon ju. Om du själv gillar den så tycker jag absolut du ska ta den. Men som sagt, hålla den i orginalskick är nog bäst isf. :)

//Fredda
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker dagargult faller bort, precis som bjoerck säger så känns den 1993. Och att hålla bilen helt original gör saken bara värre i detta fall (orangablinkers, m-fälgarna).

Jag hade letat efter en annan färg, även om jag gillade gult så för att kunna sälja bilen någon dag.
Håller med ovanstående. Tycker att dakargult är lite utanför banan i dagens läge. Känns som en gammal kulör.

Personligen hade jag nog satsat på en blå eller silvrig kulör i E36 karossen.

MVH / Jacob
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Japp, har funderat en hel del...rätt bil, fel färg tyvärr...
Det finns en anledning till att folk skänker bort fina gula M3:or för nedåt 90 tusen... :-/

Tack för alla åsikter & tips!
Lysande som vanligt!
/K
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
gul på en m3 är inte fult det är snyggt...ska bara säga en sak KÖP om det bara är det hänger på!!!

///325///
Vad som är modernt idag känns ju oväsentligt. Det är ju vad som var tidsenligt när bilen tillverkades, som är intressant.
Vem lackar om sin 635Csi till estorilblå? ;)
Nädå, dakargult är en helt ok kulör på E36 M3.

/// Olof

Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Håller med Olof Ovenholm att dakargult är helt ok på en tidig M3 E36. Det är ju ändå en bil från -93, -94 och då var dakargult innefärgen nr 1. Skulle inte tveka en sekund om jag letade M3 och hittade en fin dakargul i orginalskick med få mil. Om det nu gör bilen billigare så är det väl bara bra för köparen.
Tror nog att dakargult kommer anses som en klassisk M3 E36 färg om säg 10 år när dessa bilar renoveras till strikt orginalskick.

/Rickard
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tror knappast att mosse är intresserad utav att använda bilen som en samlarbil utan snarare ett bruksforodon. Då kanske man inte är speciellt intresserad utav att synas i en pippigul bil. Intressant att en bil som gjordes så diskret lanserades i en färg som skrek "se på mig".
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
acey...du verkar känna mig rätt bra! ;)

Även om M3.an knappast skulle bli "shoppingbilen" till IKEA, så skulle den brukas ganska flitigt...och då är jag gärna lite mer diskret än en smörblomma med hjul... ;)
Även om Dakargul är en fin färg!

/K
Philly
jag ska köpa en dakargul m3, lacka listerna, feta 18" fälgar, tona rutorna, det är grejor det!

BMW 4 life
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.