|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Mors! Det oundvikliga har då hänt....M3 begäret är för stort...så jag letar bil... ;) Har sprungit på en fin 93:a...fint skick, bra pris... ABER!! den är GUL! Jag tycker inte direkt illa om Dakargult....men , blir det svårsålt senare? Tröttnar man?? Ska man avstå köp p.g.a färgen? Tips tack! :) /Klas | |
| För mig är Dakargul den enda färgen på en M3 E36! Köp! | |
|
Lite svårsålt kan det bli, för att folk i allmänhet har en skum uppfattning om gult, annars är dakargul helrätt på en bil som M3 tycker jag, en dakargul Coupé eller Cabrio i 100% originalskick är en fröjd för ögat (inte så vanligt med originalskick på dem tyvärr). Jag tycker de gula är mer sportiga än övriga kulörer och andas verkligen renodlad M om de är i bra originalskick, jag tycker du ska köpa den om den är fin och du själv tycker om kulören, håll den original i så fall (inga vita blinkers eller trams), jäkligt ovanligt, speciellt på de gula. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Om du håller den original så är det ju helrätt, typ så här: Länk | |
|
Jag tycker att dakargult är en helt okey färg på en E36 M3! Det är dock den enda BMW modellen jag kan tänka mig att äga med den speciella färgen. Just den färgen användes väl också ganska hårt i M3ans marknadsföring på sin tid, så nog är det en passande färg för modellen! Kan ej förnekas. Dock måste tilläggas att ALL form av icke-original styling är absolut förbjuden när du har denna redan utmanande färg. Ser jag ett par ögonlock på en dakargul E36 M3 vill jag inte ens ta i den med tång. /// Olof Länk |
|
| mosse: är det den med GT-vinge? Visst får man M-abstinens! | |
|
markkus: den var fin! Men minus för de vita glasen fram och på sidorna, men annars var den kanon! -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Håller med om att Dakargul M3, är den snyggaste färgen! Men på ett vilkor dock, att den är original, för Dakargula M3'or efter diverse styling, blir och se ut som en pöst kyckling. | |
|
Hejs! Nej det är inte den med vingen, den jag kikar på ser ut såhär... Alpinafälgar är det enda som är "icke standard" Länk |
|
| Den här tycker jag verkar fin och GT vingen är ju tillverkad av BMW. | |
|
mosse: + de förhatliga vita blinkersglasen =) Vita glas hör hemma på M3 3,2 och på M3 GT framtill. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
M femman: Nån GT-vinge ser jag inte röken av? mosse: Såg fin ut. Vita blinkers är ok, om det är BMW original-tillbehör ;) Dock tycker jag inte att Alpina-fälgar är någon höjdare på E36. Passar sig bättre med M-fälgar på en M3. /// Olof Länk |
|
| Han menar säkert GT läppen fram. | |
|
Instämmer till 100% med Olof Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Mosse: Gult funkar OM den är välskött och alltid är väl putsad! Villket en bil i din ägo säkert alltid är =) Annars så ser dom lätt väldigt skabbiga ut. Jag har i många år varit en gul hatare men har börjat tycka om den igen. Tycker att den ser tok fin ut på bilden! Känns det bra sä är det bra! KÖP! Ser i din info att du träffat en Bmw tokig tjej! Grattis =) MVH BJÖRN |
|
|
1BJÖRN: Haha, japp! hon uppskattar BMW...! kul! Jo, jag känner likadant, gillade ej gula M bilar, men tycker faktiskt det lite ballt nu! Och nu är jag inte plitiskt riktig..MEn jag gillade Alpinafälgarna! (förlåt) ;) |
|
|
Jag sade att jag aldrig skulle köpa en röd/gul bil till mig själv när jag letade M3'a. Sen köpte jag en röd :) Skicket är ju allt! Ser ju bra ut på bilden. Köp nya (inte blekta/beggade) oranga blinkers så är det klart. Alpina fälgar på e36 är ju kanonsnyggt + du får lite bredare bakfälgar/däck än ///M dito. __ Bilen: Länk |
|
|
Mosse: Det är ganska ballt med Gul nu....Lite retro! Det är ju trots allt den färgen alla förknippar med Bmw M3 e36. En blivande klassiker?? Alpina fälgarna funkar bra på den! MVH BJÖRN |
|
Philly |
tyvärr finns det inte många dakargula i fint skick (lacken) men denna m3 var ju cpsnygg! fälgarna passar däremot inte, enligt min smak... sätt dit ett par breyton imagination istället, 18" ;) BMW 4 life |
|
BBS Challenge fälgen sitter som en latex kalsong på en gul M3:a!! Länk Denna kanske är något för dig Mosse? MVH BJÖRN |
|
|
Haha Latexkalsong!!!! Vidhåller att Alpinafälgarna passade bra.. ;) Men BBS CH är grymma! Bilen saknar skinn, den har tyg/mocka...manuella stolar. Taklucka hade den...miltalet är ju lågt...10.300 mil 4 ägare i Sverige sedan 98 verkar ju rimligt.... Kanske ska ta en titt då.... TACK för alla åsikter, det är mycket trevligt att höra vad ni tycker! BMW tokar! ;) /Klas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.