|
|
|
|---|---|
|
Ursäkta min okunskap! men är det kamrem eller kedja på min 528ia-98? Vid vilka miltal ska kamremmen iså fall bytas? | |
|
Kamkedja |
|
|
He,he...Nu kommer min lilla "klyscha" in...Riktiga motorkonstruktioner har ALLTID kedjedriven kamaxel. Bara svammel med rem. Dvs ett sätt för biltillverkarna att få sin konstruktion billigare på bekostnad av den stackars bilägaren.Med "ständiga" byten + att aldrig veta(iaf ha chansen)när remmen är på G.. En del säger att en motor med rem går tystare.Well,ingenting som jag har märkt hur som helst. M.a.o. extremt viktigt att veta när en kamrem är bytt när man handlar en dylik konstruktion. Den dag som BMW's M-motorer kommer med rem,då byter jag märke...Direkt. PS. Är inte döv. DS. Mvh Janne. |
|
|
Frisco: Kamkedjan på din M52 skall hålla motorns livslängd. De kan behöva bytas spännare runt 15000 mil, men thats it. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Okej! då vet jag vad som gäller, skönt att det var kamkedja. Tack för era inlägg!! ps. wendtan, din 330 måste vara en av dom mest utrustade jag sett! Lycka till med övriga modifieringar Bye! BMW lovers |
|
|
Frisco: Den kommer nog vara det när jag är klar med den iaf :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.