AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.211

kommer nya sexn finnas i Z4 från i mars?

Sida 2 av 3
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Tomas: Valvetronic finns redan på 4-orna och åttorna! Sexorna är de sista som får det!

/B
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Beppo,

Jag tror inte att den nya M3:ans V8:a på 400 hk kommer att hamna i en potentiell Z4M. Anledning ? Den kommer att köra livet ur nya M3:an och det vill nog inte BMW. M3:an tillsammans med M5:an är ju flaggskeppen. En strypt V8:a möjligtvis...
Hobbe: M coupe kröde cirklar runt M3an på bana så varför inte upprepa samma sak en gång till ? Z4 och M3 konkurarar inte med varandra om samma kundkrets. Men jag tror som sagt att en M Roadster inte kommer alls i Z4 tappning...

Hur som helst. här kommer lite inspiration för dig inför nästa challange kanske? Länk

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Z3c 4ever,

Jodå det skulle sitta fint fast jag tittar på ESS eller Kelleners vad det gäller kompressor.

Hamnar en kompressor i min Z4 så blir en potentiell Z4M ointressant ;)
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Vad jag hört av min BMW säljare så kommer BMW Z4M ha en V8:a.

Senare samma dag på verkstaden frågade jag killarna om det skulle vara möjligt att stoppa i en V8:a under huven. Han sa att det inte kommer bli några problems att skicka ner en V8:a under huven på en Z4. Gott om plats som han sa haha

mvh
Kristian
det tror jag inte heller at det är problem med det. vanliga åttan sitter redan i Hamann och ACS bilrna. Men en M-motor kommer kräva mycket omfatande kylning, insug, stor vattenpump och antagligen kommer vara större över lag. så problemet är inte att stoppa in den. Tittar du under huven på Lancia Delta Integrale så finns det bevis att vad som helst går att stoppa i en bil bara man vill. Men problemet är om du måste skruva bort halva motorn för tt byta en glödlampa...
sedan är ju oxå balansen av viktig. av det lilla jag minns från motorumet på Z4 så finns det ot om plats men... framför axeln.

____

Läs gärna själv vad Bmws M-chef/president säger om z4 m
Länk

Jag tycker man tydligt kan tolka att de inte kommer bli någon.
M-modellerna släpps iregel alltid ett år efter, och om de skulle vara en sådan på g så hade vi hört talas om den vid detta laget.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
att säga: "Always the same terrible answer. We cant say but we have a good history about it." och sedan inte dra den storyn är ju taskigt!!!

____

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Jo hört talas om den har vi ju, tom sett bilder på den! Tänk också på att M5e39 kom flera år efter e39:ans ankomst. Att det finns bilder på en trolig Z4M behöver ju förvisso inte betyda att den hamnar i produktion, men det är ju lika troligt att den gör det som att den inte gör det.

/B
Beppo: vi vet ju inte om det är BMWs M Roadster på bilderna eller om det är någon av tuiningfirmorna som testade sin "M-paket" på bana...
Bilderna var ju tagna av spionfotografer och det finns inget som binder dem till just BMW. Senast igår såg jag en "Z4M" bild på Eisenman Z4.

____

Beppo -> Däremot så kanske är en Z4 Coupe på G? Hittade detta på ett nätverk hos företaget Newtec. Verkar som att någon håller på med en Z4 Coupe model. På uppdrag av BMW ?
Länk . Synd bara att bilderna är password skyddade.

____

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Tomas: Det är bara att regga dig på forumet där så kommer du åt bilderna, det är gratis! Bilderna ser för övrigt mycket bra ut!

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
nja. det är som en Z4 med hardtop. inte mycket till egen design.
haaa! enligt en annan tråd på 3-forumet ( som citerar AutoCar magasine) så ska även turboladdade motorer finnsas i nya tre serien. Hoppas även dessa hamnar under huven på Z4 !!!! Det är kul med turbo om det är gjort på rätt sätt!

____

Sammanfattningsviss: Z4 2.5L på 218bhp är snart här och plötsligt är 2.5L en riktig bra alternativ med tanke på att hela bilen är även lättare tack vare magnesium motorn.
3.0L blir nu helt grym med sina 258bhp och lättare motorn.
Hoppas att dessa nya motorer inte höjer listpriset.

____

Nej, inte turbo på BMW!!!!

// Pantzare
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det har ju funnits turbo förut i BMW så varför inte igen?? Modernare motorer skadar ju inte, kolla bara vad som har hänt på dieselsidan efter turbons stora intåg!!

En Z4 med M5 motorn + turboladdning skulle iallfall jag köpa direkt!! :-)

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Kolla inn testen av nya 630! Med bild av nye 3 litern..

Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Snygg.... öhhh... plastkåpa...

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
va? är det en sexa? ser ut som V8:a! en rak sexa tar väl inte så mycket plats på bredden...

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.