|
|
|
|---|---|
kimvi |
Någon vänlig själ som kan hjälpa till? min utetempgivare har plötsligt börjat visa ca 12 grader för mycket. Annars så funkar datorn som den ska. Lite irriterande vid 0 C kim |
|
Inträffar det vid konstant körning? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Samma sak med min utegivare. Ibland, när uttertempraturen är under noll grader "vandrar" den från rådande minusgrader till ca: 30 grader Celsius. Varje cykel börjar med ett pling, som är oerhört irriterande. För det mesta är dock visningen konstant, men visat fel. |
|
kimvi |
Vare sig man står i varmgarage eller det är minusgrader ute så visar den ca 12 grader för mycket. Går det att reseta givaren eller något? kim |
|
Låter som en felaktig tempgivare, blir till att byta tror jag. Men kolla först kablage och ev. skarvstycken, vid avbrott i kablaget visar den konstant -32° eller nåt sånt. Möjligt att fukt på fel ställe kan göra att den visar konstant 12° fel, men borde variera lite med väder och fukt tycker man. FP |
|
| Min visar -32 hela tiden. Var hittar man tempgivaren. | |
|
Tempgivaren sitter i fronten under kofångaren vid en lucka med ett litet hål i eller bakom plastgallret. Där bakom sitter den lite dolt så titta noga. Håkan Hagelkvist |
|
|
Ingen av er med tempgivare som kan hjälpa en i nöd?? JAg har kopplat in lilla färddatorn och fick med givare och alla kablar men vet inte hur det skall kopplas in! at givaren skall sitta i fronten är jag klar över men resten då??? There could only be one... |
|
|
Om man får fukt i anslutningen så leder (salt-)vattnet ström vilken får givaren att ge fel värde. Det ska ju iofs inte bli fukt där men "inget är omöjligt" som Gunde säger!!! OO=00=OO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.