|
|
|
|---|---|
| Hej och tack alla Auto Power fantaster.Tyvärr ar jag avyttrat min eminenta Z3 .Den blev så bekväm att det blev till slut en perfekt bruksbil,detta var inte avsikten.Jag han införskaffat en ren sportbil som saknar alla bekvämligheter,som ex. ingen servostyrning,inga servobromser,inga sidorutor,inget tak motorn på rätt ställe (mittmotor).Med andra ord en Renault Sport Spider.Tillverkad i 1640 ex 1996-1999.Några enstaka finns i Sverige.Mitt hjärta klappar fortfarande för Z3,men eftersom jag end.är 63 år kräver jag en 100% sportbil,brukbil det finns.Jag följer era inressanta inlägg om dessa bilar Mvh Erik G. | |
|
Spider är trevlig! Vad väger en sådan? Hänger den av syskonen Speedster och Elise? Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Erik Gustav -> exelent choice! Tidningen The Car hade en test mellan Elise och Vauxhaul Speedster (Opel) och Renault Spider nyligen. Renault vann överlägset. Opeln kom tvåa. Starkars Elise fick skämmas Jag har haft förmånen att provköra en sådan i Norge i slutet på nittiotalet och det var riktig skön upplevelse. Den bilen jag testade hade ingen framruta. har din det? Jag hörde att det fanns endast som tillval. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Hej Z3älskare.Jag ber om ursäkt att jag skriver lite om denna bil.Men eftersom den är mycket ovanlig, och motorintresset är stort hos oss lämnar jag dessa uppgifter. 950 kg,2 l 150 std(190modif.)justerbat pedalställ,bromsvåginställning,bromsutr från Alpin 610(stora vent,runt om)Justerbar fjädring och chassi. 16"7-8,.Har införskaffat 17" med Bridgestone 540 SZ racedäck,det blir banåka till sommaren!Bilen är faktist hyfsad att åka i. MC utr.med hjälm fyller bagaget.Punkaspray.Mvh Erik | |
|
Erik Gustav: hade du framruta och takkappell ? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
ja ja det verkar trevligt med mitt-motor!!!!! ///325/// |
|
| Renault Spider.Framruta JA.takkapell NEJ.2002 byggdes 15 st Spider med Ferrari 355 ans V8 (400 hkr)Det byggdes ett antal LeMans bilar med V6 dubbla turbo upp till 550 hkr med hardtopp(Cupe`)Jag samlar på info om dessa bilar.Min bil finns på ett inernationelt register, min har individnr:1656."WWW.renault-sport.de."Spider vann inte alltid testerna mot andra,men är nog den kompromisslösaste bilen i testerna.Att sätta sig i Z3 efter Spider ,är som att åka Rolls efter Volvo.vad gäller personkomfort.Man sitter välldigt lågt så det blir inte så mycket bakbrag(det enda draget är när man gasar) (Skämt, inte särskillt upphesande ax men helheten är perfekt.)MVH Erik | |
V12 LeMans |
BMW borde bygga en mittmotorbil , de har ju gått om fina motorer och ha kolla på hur man bygger en rolig bil . Nya 3 liters sexan i ett lättviktschassi hade varit trevligt . |
|
V12 LeMans: Du menar en ny M1 ? visst vore det kul men jag tror att i alla fall namnet blir upptaget av nya ettserie M. (för resten: detta är helgerån att kalla en pluttebil för M1. hoppas dem kommer endast göra M2 på 1-seriep platformen så att det historisk namnet M1 inte får sig en devalvering) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.