|
|
|
|---|---|
| byte av kupefläckt 540i - 93 har presis köpt en bmw 540ia -93 som fläckten inte fungerar i.. har någon gjort det på en sån och passar fläckten från nån annan e34a eller kan det vara något annat fel?? tydligen hade den låtit illa en stund och hoppade i gång i bland men det har inte hänt när jag har haft den.. tacksam för svar | |
| jag har ingen aning med formodligen måste du plocka ner nästan hela instrumentpanelen för att komma åt den. jag har kollat va den skulle kosta till min eftersom den börjar låta konstigt ibland, rätt dyrt runt 2000 på bmw. | |
|
Nej, kupéfläkten nås från motorrummet. Den sitter bakom en plåt, som är fäst i torpedväggen. Jag har inte gjort det själv, så jag har tyvärr inga fler detaljer att komma med. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| visst är det E34 vi pratar om, isf missforstog jag killen som förklarade för mig :) | |
|
Kupefläkten tas från motorrummet, sitter bakom en lucka p å torpedplåten, losssa dom små skruvarna som luckan sitter med, samt expansionkärlet till motorn o kabelstammen pressar man undan lite, sen bakom en del plastkåpor o skydd sitter fläkten! ///Magnus |
|
| hej tack för svaren vad kan det annars vara för fel kan det vara el fel?? mvh robban | |
| lite OT ,visst är det kupéfläkten som håller på att dö ifall man får bränt lukt i en e34, tyckte jag läste det någonstans | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.