|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med tomgången på min 540 -99. Den går ok på tomgång så länge jag inte rör gasen men lägger jag varvräknaren på 1000 varv och håller gasen helt still så pendlar varvtalet mellan ca 700 och 1000 varv i jämna intervall. Någon som haft samma problem? | |
|
Ingen som haft samma problem? Vore tacksam för tips. Mvh |
|
|
Vet inte säkert då jag inte har haft samma fel. Men i ditt fall skulle jag nog kolla så det inte är någon tjuvluft som kommer in. Kolla så alla slangklämmor är ordentligt fastskruvade från luftfilter och fram till motorn. /Hammar |
|
|
Jag har exakt samma problem på min 540 99:a Touring Håller man gasen i ett konstant läge mellan 700-999 :-) varv så "gungar" tomgången Gasar jag lite till så den ligger på 1000 strecket så är den stabil. Kan säga så mycket som att det inte är luftmassemätaren, för min är nyligen bytt. Skall in med bilen på verkstaden igen, så de får titta på detta, Återkommer med besked sen. Länk |
|
|
Hej, det vore hyggligt av dig om du berättar vad felet var på din kärra! Mvh Henke |
|
opus |
Har samma fel på min 535a och det är en kombination av att två spridare är lite brända och tomgångsmotorn. Kolla alla kablar runt motorn ochså. Ibland så kan det hjälpa att spraya alla elanslutningar pga saltet som används på våra vägar. opus |
|
Inot, jag är lite nyfiken på vad du fick för svar på verkstaden? Mvh Henke |
|
|
Opus: "2 spridare är lite brända"....? Eftersom du vet att detta är felet men du ej åtgärdat - är det dyrt då?? Har samma på min 3,0 V8 -93. Nå´n har sagt att det kan vara dålig jordning nå´nstans... Daniel |
|
|
Henke: Min bil är inne för service just nu, de kikar på "tomgångs-problemet" Men tror inte att det är spridarna eller tomgmotorn. Återkommer med info då jag har mera kött på benen :-) Länk |
|
| funnet noe? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.