AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.111

Väldigt nöjd med min 528i -98!

Sida 2 av 2
za
110
zandman
528i(M) -98
OJ, vilken respons, hehe
visst vet jag att "dom här" bilarna kan gå sönder dom oxå,
men det är ju bara att laga, inte mindre nöjd för det.
spelar ingen roll vad du har för bil idag så går dom ju sönder/slits.
och jag tror att man i längden endå tjänar på att ha en BMW, för enligt min erfarenhet (har haft ett antal BMW;) så håller dom bättre en medel-bilen.
summa sumarum blir då att en reservdel till en BMW ligger lite högre i pris än medel-bilen, men du byter den inte lika ofta.
rätta mig gärna om jag har FEL, men dat har jag inte, hehe
ha de' //Zandman

//Kent
Ne
83
NedimB
e71 X6 2013
var på insp I heromdag och dömen är att jag måste byta "momentstagg" fram. frågade efter priset och de sa cca300:- st och med arbete ska det kosta runt 1500:-.
Det är det värt, kollade senare på mekonomen sama del kostar 595:- ???!
vem sa att BMW verkastad är dyr?
mvh D

Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
min lilla betta...går som en bränsledriven klocka...han tickar inte mycket iallafall!!!!

///325///
stefannorr
Har haft min 523 -96 nu i drygt 15 månader,de ja gjort är en service insp 2 och ett oljebyte i motor o automatlådan tidigare,fick påpekande på insp 2 om trasig innerskärm(kostar kring 100 kr) vänster dörrlist läckage,vänster bussning bak något glapp,inget akut rep men skulle kosta kring 3000 minst med jobb..skrev ett inlägg igår som togs bort angående bmw kvalite,fick höra av min far igår att en bilaffär som säljer hynduai inte byter in bmw mer varken sv sålda eller tyskimport p g a att dom är så dyra i kostnader under garantitiden.
Stefannorr: Har inlägget tagits bort?
varför i så fall?
För att du var kritisk mot BMW kanske? :-)

Autopower.se - Som en enda stor familj :-)
stefannorr
Anders R> Ingen aning varför de togs bort..frågan var ju om kvaliten på BMW och att de nu fanns bilhandlare i Luleå som inte byter in BMW vare sig import eller sv sålda..själv har ja inte haft några större problem mer än att ja bytt slitdelar på min förra och på den ja har nu bara service..så varför de togs bort är då för mig en gåta..kan möjligtvis va att rubriken var felställd..va vet ja.. : )
at
140
ataim
523i -98
läste en bok hos bilprovningen idag. 5 serien E39 ligger väl till i statistiken, enda som var sämre än snitt var handbromsens verkan (min klarade sig!) ASntingen är det god kvalitet, eller så är vi ägare tidiga med att byta, underhålla och reparera.
Men visst avskräcker milkostnaden (32 kr milen) jämfört med andra bilar. Det går att tänka att man åker sunkigare med en annan bil, men har råd att åka till solen på vintern o ha de gött.
bole
så känner jag åxå med min E46-a 323-a ..det är en fröjd att stiga upp :)
mo
31
mol58
530iM -01
Hej
Samma känslor här, tyckte om min 330, men älskar min 530, en helt underbar bil........:)
Har haft min 528i 4månader och är hur nöjd som helst! bilen har snart gått 16000mil och känns fortfarande som ny!! Inget gnet och skrammel någonstans. Bilen har jätte bra komfort och motorn räcker till i alla lägen. Måste vara den mest prisvärda bil just nu. Så alla e-39 förare på med det stora leendet när ni vrider om nyckeln och drar i väg.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.