|
|
|
|---|---|
|
har fått klart att man ska byta baklucka på min touring på garantin....men i samma andetag så talar mannen från Hackefors Bil om att man måste byta vissa plastdetaljer för att få ihop det hela och dessa kommer jag att få betala 900 kr för..... Jag tycker inte att jag ska betala, för är det garanti så skall ALLT som har med bytet av luckan att göra ingå. jag driver själv företag , vi installerar berg och jordvärmepumpar... tänk om bnågon behöver byta kompressor på garantin... inte kan jag ta betalt för köldmediat som åtgår för att byta kompressorn !! undrar om det här verkligen är rätt policy eller om verkstaden försöker att sko sig på ett garanti jobb som dom får betalt för. Vad är era erfarenheter ?? personligen tycker jag det luktar skunk. MVH Dirren power to the people | |
|
Detta har varit uppe tidigare. sök så bör du hitta. Jag tycker inte att du ska betala någonting alls! Det är deras jobb att se till att inget går sönder vid bytet och om det gör det så ska dom betala! punkt slut! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Fick ny garanti baklucka på min touring förra veckan på BMWs plåtverkstad i Tyresö. Jag hade talat om i förväg att rampen där skyltbelysningen sitter var trasig och att ena lamphållaren i den ärrgat sönder. En sa att det skulle gå på garantin och en annan att den inte skulle det, funderade inte mer på det den måste ju bytas och om jag gjorde det nu så skulle jag i varje fall slippa betala för monteringen. När jag sent på fredagseftermiddagen hämtade ut bilen var alla plåtar bytta som de skulle och jag hade en ny ramp nytt BMW märke nya delar till torkarmekanismen och ny bakruta!!! Dessutom betalade jag inte ett nickel allt ingick!!! Så det blev en trevlig helg. /Fredrik |
|
|
Ok, flera som tycker som jag alltså, skickade ett mail direkt till BMW för att få reda på vad som egentligen gäller så får vi se , får jag ett svar inom kort så ska jag redovisa det här Dirren power to the people |
|
|
Var ute för samma sak jag mejlade till BMW och fick följande svar. Bäste xxxxx, Tack för ditt mail. Först vill vi beklaga att rost uppstått på din bil. Bilsalongen HS AB har bedömt detta som en skada som bör omfattas av garanti. På grund av missuppfattning har de i detta fall sagt åt dig att du själv får stå för kostnaden för vissa detaljer. Vi har nu rättat till detta och de kommer inte debitera dig för dessa detaljer. Vi ber om ursäkt för "strulet" Med vänlig hälsning BMW Group Sverige Kundrelationer |
|
|
När jag -01 köpte min bil beg. av BMW i Göteborg! (bor i stockholm) Påpekade jag att skivorna bak var dåliga var på säljaren sa att de kunde bytas på Europlusgarantin. så när jag kommit hem åkte jag till BMW i Nacka och lämnade in bilen för byte av skivor samt kontroll av regnsensor. Efter ett par timmar ringde de och frågade var nyckeln till fälgaran fanns det var inte BMW orginal dessutom. Ingen hittade den så de fick slå bort bultarna på något vis. när jag sedan skulle hämta bilen hade det bytt regnsensor och skivor och det gick på garantin men jag skulle få betala för bromsbelägg (slitdetaljer ingår inte i garantin) och nya låsbultar. Blev nu lite sur jag hade ju påpekat att skivorna var dåliga redan vid köp och nyckeln till fälgarna hade de ju glömt att leverera med. Ringde säljaren i görtborg som bara beklagade sig men kunde eventuelt tänka sig att stå för låsbultarna men inte beläggen. Då vände jag mig som ovanstående till BMWs kundrelationer som fixade alla kostnader på ett par timmar så det lönar sig att klaga även om det känns som om det inte skulle behövas. Senare byttes även en ABS givare, kylvätskenivå givaren samt ett sk. knarrstag på garantin utan som helst strul. /Fredrik |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Du skall ej betala. Jag fick ett liknande brev som j2 när jag ifrågasatte. Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Hej! Nu var det min (o)tur. Hittade rost på förardörren. Det var inga problem att få detta åtgärdat på garantin. Däremot så får jag betala extra för "mer yta" vid omlackeringen. Detta för att dölja ev nyans skillnad. Det dom gör då är att lacka ut på framskärm och bakdörr. Försökte få dem att stå för detta eftersom bilen var näst intill som ny innan. Har någon varit med om samma sak och fått BMW att stå för denna kostnad? Skall få betala 2700:- och tycker att detta känns helt fel! Tacksam för svar! Mvh Håkan |
|
|
Håkan Du skall ej betala. Detta ska gå på garantin. Även dimmning av kringliggande ytor. ///Coasthunter |
|
|
Håkan Hsson>>>Neeeej,där försöker dem "blåsa dig" helt klart. Du ska absolut INTE betala för någon "dimmning".Otroligt vad vissa verkstäder försöker med... Mvh Janne. |
|
|
jahapp, pratade med BMW Sverige i dag... först var de lite konfunderade över min frågeställning, då han trodde att det rörde sig om redan trasiga plastdetaljer, men när jag förklarade att verkstaden hade sagt till mig att det var plastdetaljer som skulle bytas pga backluckan skulle bytas så sa han att allt som har med bakluckebytet att göra går på garantin, detta får verkstaden betalt för av BMW, men så kom det fram att det händer att verkstäderna försöker få betalt 2 ggr för vissa saker och hoppas att vi kunder inte ska fatta detta. Jag fick rådet att be verkstaden ringa till honom vid inlämningen så skulle ha tala om för dom vad som gäller. det lönar sig att i frågasätta alltså !! power to the people |
|
|
Hej igen! Har ring garantiavdelningen i Sthlm och pratade med en ganska sympatisk man. Han hänvisade mig tillbaka till verkstaden och skulle då prata direkt med verkstadschefen. Har ännu inte fått ngt besked om hur det blir, men allt verkar lite konstigt eftersom han inte sa samma sak som kundmottageren på plåtvekstaden. Har nu fått tillbaka bilen men inte betalat för "dimningen". /Håkan |
|
|
Inga problem...BMW stod för allt men det var bra att jag sade till för annars hade de inget vetat och då hade jag fått betala 900 + moms... Har hämtat bilen nyss och det ser bra ut , inga förgavvikelser heller.. Snyggt jobb, törs nog lämna bilen där flera ggr. /Dirren power to the people |
|
|
Dirren:Hur länge var du av med bilen i samband med backlucke bytet? Har fått klartecken från bmw att min backlucka ska bytas på garantin också,väntar på besked om när bilen ska åtgärdas. ///Johan |
|
|
lämnade i går morse , hämtade i idag eftermiddag.. /dirren power to the people |
|
|
Det låter bra gillar inte att vara av med bilen något längre tag. ///Johan |
|
|
Fick dessutom låna en 320 under tiden...mkt bra /Dirren power to the people |
|
|
Vilken lyx! Jag besiktigade min bil för rost på bakluckan i Juli och fick lämna bilen 19:e Oktober!! Lämnade Tisdag morgon hämtade Fredag men fick trots en massa diskutioner ingen lånebil, de sa att det inte ingick i rostskyddsgaratin. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.