|
|
|
|---|---|
|
Halloj! För en vecka sedan fick jag soppatorsk med min 728i -84, men trodde inte att det skulle vara något bekymmer eftersom jag hade reservdunken med mig. Efter att jag "spillt" i den så ville den ändå inte starta. Senare fick jag dock igång den genom bogsering. Kärran har stått i tre år innan jag köpte den så jag misstänker kondens i tanken. Eller är det skräp? Vad tror ni? Erfarenheter? Vad ska jag göra nu? Bilen går klockrent. Ska jag byta bränslefilter? Hälla i någon mirakelkur i tanken? Åsikter mottages tacksamt. M.v.h. Mikko | |
|
Tjenare! Jag skulle iaf som första steg byta bensinfiltret...Billig början och ett inte allt för otroligt fel. Byt slangarna till och från filtret också,trist när de "springer läck" när man absolut inte vill det.. Mvh Janne. |
|
|
Dränera tanken, byt soppafilter, häll i lite spridarrengöring, byt bensinslangarna. Börja med detta. Sen finns det en massa andra saker du ska/bör byta om den stått i 3 år. Men de överst skrivna sakerna är väll det viktigaste i bränsleväg iallefall. |
|
|
Bränslefiltret ska bytas idag och jag hoppas att verkstaden även kollar att slangarna är OK... Motorn i den är bytt till en nyrenoverad förra vintern efterom anledningen till att den stått stilla är motorhaveri, så kondens i tanken är väl det jag i första hand misstänker. Tänkte själv ge kärran en lättare vinteröversyn (okulärbesiktning...? :-)) innan köldgraderna på allvar börjar härja i norrland... M.v.h. Mikko |
|
|
Hej Mikko, Jag undrar hur har det gått sen när du skulle byte bensinfilter för din käraste E23? Själv är jag ochså en nyägare till BMW728IA,-81, E23 som har just problem med avgasåterföringsslangar.(Vit, Blå o svart). Kan du eller någon känna till kopplingsschema för nämda slangar? Tacksam för hjälpen!. Ken. |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Hur kollar man efter reserdelsnumren till E23an utan realOEM? Ska med byta bensinfilter imorgon till E23an. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.