|
|
|
|---|---|
|
Ska kanske köpa en Bmw 525iA touring - 93 (vanos). Vill höra vad ni tycker den är värd. 23000 mil. Elhissar, elspegelar, eltakluckor. Sportstolar i tyg med värme. Automat Ac som funkar (renoverad för 5000) ASC Lilla datorn med bensinvärmare som funkar. Airbag 17" alu (inte så bra däck) vinterdäck Fjärrstyrt C-lås med larm + startspärr Farthållare Defekter: Små rost i kanter på dörrar samt lite på baklucka (vid skyltbelysning) och på (obs!) a-stolparna (det är ju ovanligt med rost där, kan den vara krockad eller sne?). Torkaren bak ur funktion. Stag i framvagn behövs bytas. Små repor på huv. Värme ur funktion på förarstol. Kupé filter bör bytas (dåligt flöde). Skattad och besiktigad. Sen finns säkert fler små fel man hittar efter köpet vilket man får räkna med. För övrigt går bilen bra, men jag tyckte den va lite slöare än min gamla 525 automat (nån som vet vad det beror på?). Den växlar fint och inga missljud från motor eller låda. Inge glapp i drivlinan vad jag kunde känna. Är väl hyfsad i plåten. Bra dokumentation med full servicebok. Vad tycker ni man ska betala max för denna bil? Jag vet att det är svårt att avgöra utan att ha sett den, men den är i bruksskick kan man säga, men med lite jobb så kan man få den och se bra ut. Nått övrigt som kan va värt och tänka på vid touring köp? Tacksam för svar! Mvh Johan | |
|
Oj, jag såg att jag skrev "Skattad och besiktigad." som en defekt, va inte meningen :) Satt och redigerade lite så hamnade den där av misstag :P Sorry |
|
| Ingen eller?! Det brukar ju välla in svar på dessa frågor.. | |
|
Skulle gissa på ett slutpris på 35 tkr. Svårbedömt när man inte vet hur mycket rost det är. /Henrik |
|
|
Håller med henrik72, ett pris på max 35tkr, men med tanke på alla uppräknade fel samt rosten så gissar jag att den går att plocka för ca 30tkr. Sålde själv en 525 touring med skinn/fungerande ac mm, 21000mil, nyrenoverad topp och inga direkta fel förutom lite ytrost i bakkant på två dörrar samt stenskottsprickig front/huv för 36tkr alldeles nyss..visst kan man begära mer men vill man sälja 10-15 år gammal bumse så får man vara realistisk... "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.