|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt att bygga nytt system under vintern. Antagligen raka rör efter katten, och sedan japsburk på slutet. Frågan är då följande: Går det att köpa någon sots rörkonvertor två till ett eller får man göra själv? Eller ska jag satsa på dubbla rör och två japsdämpare? Vad blir mustigast? | |
|
Det här var ganska snyggt gjort Länk Två dämpare blir "too much" tycker jag. |
|
|
Inte japsdämpare på en bumse! snälla! Diesel-räsern |
|
|
Ja, det var något sådant jag hade tänkt mig. Men har ej tillgång till svets, utan hade tänkt att köpa lösdelar istället. Finns det någon sorts "konverter" på marknaden? |
|
Camaro |
åk till någon mindre värkstad när du har bitarna färdiga och lösa. När du kommer dit så tar du på dig ditt bästa lende så fixar dom nog det för ett par hundra eller en trevlig bull påse till fikat. Där med problemet med svets löst. |
| Jag lät en lokal verkstad tillverka katersättare till min M5a i rostfritt. Det kostade 1200:- inklusive material. Jag svetsar själv som en kråka. =) | |
|
Dubbelt 2,5" hela vägen! Ska själv sätta det. Inga kattar alls. Raka rör å en burk/rör lägst bak. Se till bara att du får dit kattarna till bes. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
| Filling: Det finns sådan konverterare du är ute efter, men du kan behöva skaffa skarvmuffar för att de ska kunna monteras utan svets. | |
| Personligen tycker jag inte att en sån där stor burk passar på en bmw. Vad är fresten tanken med att ta bort kattarna? VAd jag har hört så blir det inte någon direkt effektökning på en sugmotor utan katt. Eller har jag fel? | |
|
Satan va alla ska klaga på japsburkar då. =) Jag vill ha det, punkt slut, sen om ni inte tycker om det, behåll era 5mm tubbla pipor då. ;) Verkar som om jag får ta å låna polarens svets iallafall, verkar billigast å bäst. Måste dock få tag i ett rör mellan katt å första dämparen, annars blir det ju ett jävlarns svetsande å vinklande. ;) |
|
Camaro |
det ger en del att tabort kattarna efter som att det går trögt att tryck avgaserna igenom dom så att när dom är borta så går det lättare = mer hk =) det gör ju kanske inte mer än ca 10 hästar på en 525 men ändå |
| I en gammal bilsport testade dom att plocka bort kattarna på en sugmotor vilket tydligen inte gav någon effetökning alls. Jag känner en kille som gjorde på en saab turbo, men i det fallet så gav det en klart märkbar skillnad. Men är det verkligen värt det? Måste du inte skruva tillbaks den varje år på beskitningen? | |
|
Frapp:I samma reportage i bilsport ( Opel Kadetten) testade de med sk racekat och det gav stor skilnad men bilsport kan ju inte gå ut och uppmana folk att ta bort katen då det är olagligt. Självklart ger det effekt att ta bort katten men inte lika mycket som på en turbobil. Att byta inför besiktningen tar bara 10 min så det är i mina ögon verkligen värt det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.