|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag och en polare skulle göra en "burnar" film me hans M3:a, skulle parkera, tänkte lägga lite lakris bara, 5000varv, släppte upp kopplingen, "KLONK"... =( Kronhjulets alla kuggar ränsades förmodar jag! Nu till frågan! Jag ha en E36 320i -92, Köpte mig en 325 klump -91, passar den rakt i tror ni? jag vet att utväxlingen inte e samma, Men nästintill lika dan... Kommer jag få problem vid bytet?? Tacksam för svar! Mvh Ola | |
|
behöver ju inte var kronhjulet som gått, kan ju lika gärna vara en drivknut, dom borde ju vara en svagare länk än kronhjulet? men det är klart, allt belastas ju när man burnar MVH Johan K |
|
|
Jag lyfte upp bilen och startade bilen, la i växel, då drev kardanen in i klumpen men inte något av hjulen, även om man snurrade och kännde om det drev lite så gjorde den inte de... |
|
|
Hålle med Nemal, tror oxå att det är en drivknut som har gått. Även om "bara" en drivknut går sönder så driver bilen inte alls. Kolla dessa först.... klart mycket billigare att köpa och bra mycket lättare att byta. Kolla på bildelsbasen för en bättre begagnad om du inte redan gjort det. Lycka till Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
hej igen är lite vilse ikväll ser jag...menar ju att jag höll med bmwfreaken. Och ändrar nog åsikt när jag sekunden efter jag lyckades få in mitt inlägg läste ditt nya inlägg. Ska nog vila nu känner jag...förvirrad Lycka till iaf. Min ögonsten: Länk |
|
|
Tror inte att det kan vara nån drivaxel el. knut, eftersom jag kännde inga "vibrationer" från något av hjulen, tycker att man borde kännt något från det hjulet som e helt... eller? |
|
|
Jag har rensat några kuggar på kronhjulet på min 320 och hjulen drev ändå men det vibrerade som tusan. Du får lite problem med 325 klumpen, den passar på kardan och fästhål. Men då 320 klumpen är lite smalare så har du för långa drivaxlar för att få dit den, sedan skiljer det på storleken på medbringarna i bakaxeln också. När du har hissat upp bilen snurrar någon av dom utgående medbringarna på bakaxeln då? Gör dom inte det så är det något i klumpen som är trasigt. Snurrar dom så är det en drivknut. _______ //Niklas |
|
|
Så med andra ord så får jag inte dit den eller? Mvh ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.