|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kom hem precis... hörde ett skumt ljud från vänster bak... som ett klonk ungefär, bara ett... blev livrädd...stannade och tittade till... eftersom jag svänge höger (tryck åt vänster) och accelererade (tryck bakåt) när ljudet kom... så tänkte jag först att däcket tog i men så lät det inte... sen funderade jag på om fjädern eller dämparen gick av men bilen är inte sne eller så... eller det kan va så ändå? vad kan det ha varit... jag har verkligen ingen aning... tacksam för svar! ---- Min Bimmer: Länk | |
|
Bakvagnsbussningarna? Stötdämparfästena? mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
som har? gått sönder? eller är detta normalt? ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Bakvagnsbussningarna är en av E36:ans svagheter och drabbar i stort sett alla bilar för eller senare. Kostar ca 1500kr/sida att byta. Är alltså mycket vanligt och brukar bli dags vid ca 9-12kmil. Ibland kan övre stötdämparfästena ge ifrån sig liknande klonckljud, men om det är dessa går det att lokalisera dem genom att lyssna på var klonket kommer ifrån. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
ok tack.. tror jag byter bakvagnbussningarna... börjar väl bli dags... 8200 mil nu... 96:a... nån mer som har idéer? ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Silentblocksbussningarna med hög sannolikhet. Kallas även bakvagnsbussnignar :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
bussningar! 1500kr/sida plus ca 800kr för en hjulinställning som du kommer behöva efter det. gjorde det för nån vecka sen bara på min egen. lycka till! |
|
|
Tjena Richard, så nu är det dags för dina bussningar oxå att tacka för sig... bytte mina förra hösten. Men jag gjorde bytet på Jarls Bilservice här i Hbg och betalade endast 1500kr för byte av båda sidorna. Märkte klart och tydligt på bilen att den blev stabilare. Så du får ta en färd upp till de fina delarna av Skåne, så bjuder jag på kaffe medans bilen fixas ;-) Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
How lovely... Call me! ;) Nä men ärligt, jag ringer dig i dagarna! ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.