AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
448

Konstigt oljud 535 E34 -91

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Hej!

Har köpt en 535i -91 E34 igår,när jag provkörde bilen var det inga missljud vare sig från växellåda lr motor.Körde hem den 100mil igår..och efter 40mil stannade vi för att sträcka på benen..då hördes ett svagt ljud(som att nånting slår i,det är svårt att beskriva..som ett slamrande ljud) underifrån när bilen står på tomgång låter som det kommer från växellådan..men det var ju inte så mycke att göra åt då..så vi fortsatte..å stannade med jämna mellanrum för att lyssna om det börjat låta mer..men det låter lika mycket..men när vi kom hem och slog av bilen..så är det ett konstigt ljud som började låta..låter som kuggar som far mot varandra i en halvsekund ungefär..och det så låter det oftast när jag slår av bilen.

Oljuden minskar när jag kopplar..men det finns kvar lite oljud ändå.

Nån som har nån aning om vad det kan vara?

Mvh:Roger
Bad_Boy
Låter som dem flesta manuella det!
Sök på forumet så får du nog svar!
Har varit fler som undrat.
Har för mig att det är helt ofarligt ialf.

Thomas S

Icq 42110131
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Beroende på utförande av din bil är det nog följande problem (jag hade exakt samma problembild som du på en M5-90 -> kopplingsbyte);

1. Om du har 2-massesvänghjul är det fjädrarna i det som har blivit dåliga -> svänghjulsbyte

2. Om du har vanligt svänghjul är det istället kopplingens fjädrar som är slut -> kopplingsbyte

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej..ska upp med bilen på lyft imorrn och höra om ljudet kommer från kopplingen lr växellådan..isåfall blir det väl att riva ner den..

Tack för tipset iaf.

Mvh:Roger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.