AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.631

vad har ni tillverkat själva ill bilen?

Sida 2 av 3
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Låter väll som en bra idé Caspar ;)
En motor kolvar bakaxel vevaxel..
Mats, nu sitter dina mugghållare på plats! passar som handske!

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

MF
37
MFL
BMW Z3 1.9 Roadster
Jag är också mycket sugen på dessa mugghållare.
Z3 4 ever, har du ett foto på hur den ser ut i bilen? Är den inte stor och klumpig?
/Mfl
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Det gläder mig att z3 bröder uppskattar produkten, funktionalitet var prio. ett vid tillverkning. Med lite jävlar anamma så finns ett innertak inom snar framtid också.

Mats
MFL: nej inte alls, man klämer dem i dörrfickan. har inte tagit några bilder än

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Skulle också vilja se bilder :)

Z3c: take a picture! :)
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Hmmm som upphovsmakare till dessa hållare kanske det ligger i mitt intresse att ta några foton på hållaren i min bil. Vet att jag har ett gammalt foto men vetetusan var det har hamnat.
Ska se om jag hinner ta några bilder innan det blir mörkt i eftermiddag, i så fall kan jag publicera dom imorgon. Annars så hoppas jag någon annan hinner före mig.
Mats
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Nu finns bilder på hållaren i min bil. De är tyvärr för stora för att jobbservern ska kunna skicka iväg dom. Ska se om jag hittar någon som är bättre än mig på detta med digitala bilder här på jobbet, så kommer dom till er alldeles strax. Håll ut..
Mats
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Har inte tillverkat så himla mycket själv till min bil men gjort en del ändå:

Hembyggt:
1.
Kickpaneler för att få plats med 6'or och 4'or samt diskanter iställte för 5'or och diskanter.
Inget som behöver sågas sönder utan man ersätter dom "skydden" som sitter nere vid fötterna framför högtalarna med ombyggda som rymmer 6'or och riktade 4'or... fast jag har 2.5" doomar istället för 4'orna.
Och lite övrig stereo...

2.
Skall böja till fästena för krängningshämmaren bak samtidigt som bussningar bytes annars kommer den nog hoppa ur igen.

Installerat:
3.
Fjäderbensstag. Grymt välinvesterade pengar!

4.
Innertak. Grymt välinvesterade pengar det oxo!!

5.
Målat paneler som låter plastigt/känns trista med Noise-killer på insidan... även målat backspeglarna på insidan så nu är det go känsla i dom oxo =)

6.
Dämpat med tjock dämpmatta bakom sätena (där cabtaket fälls ner) Hjälpte litegranna mot vägljudet iaf...

7.
Asfaltsmatta i bakluckan för bättre känsla samt att det inte ska vara nån fara om man har nåt i bagaget som slår upp i luckan då det är enkelplåt!

Sen har jag säkert gjort nåt annat som jag glömt av oxo =)
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
8.
Vita blinkers runt om har jag ju installerat oxo... och framlyktorna är ju därmed ombyggda med vita linser...

9.
Svart galler nertill i fronten (inte där uppe alltså) som blir snyggt som fasen (mycket diskret syns knappt) men samlar ett par löv i veckan på hösten. Ersätter dom 3 "vingarna" som sitter där nere (endast på 2.8-fronten!! eller dom nyare med 6'a)

Jag visste väl att det var lite mer grejer gjort =)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Magnus:

"5. Målat paneler som låter plastigt/känns trista med Noise-killer på insidan... även målat backspeglarna på insidan så nu är det go känsla i dom oxo =)"

Vad är det? Noise-killer alltså??

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
MFL, Pantzare: Ni har fotomail!

Mats
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Noise-killer är som en slags tjock färg som man penslar på... när det har torkat och man har lagt på hyfsat tjockt lager... typ ett par millimeter... så känns billigaste plasten som den dyraste Jaguar-inredningen.

Man målar detta på baksidan av panelerna där det inte syns... färgen på "massan" är mörkgrön så den är inte nåt vacker att titta på men på insidan av instrumentbrädan eller vad annars man vill dämpa så är det ju inte så många som tittar ändå =)

Detta medel används mycket av såna som bygger billjud för att slippa vibrerande plåtar/plastdetaljer mm.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Magnus: Wow!! Vart får jag tag på det??

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Mats: Kan Du inte publicera bilerna? Skicka annars till mig också!!

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kilen: Jag är imponerad! Krävs en hel del utrustning och ännu mer kunnande innan man bygger en MOTOR, antar jag!?!?!

/Caspar
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag köpte mitt på BRL... finns även som spray men eftersom jag har använt en del på ställen då man inte fått loss paneler utan får in med handen och köra på känn har jag tagit med pensel...

Har målat insidan på dörrarna på min Camaro... och på jänken kan jag säga att DÄR gör det skillnad... Z3'an har ju faktiskt en tunn asfaltsmatta klistrad på insidan av dörrplåten för bättre känsla...
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Caspar: Här är en länk till annonsen
Länk
där jag lagt in ytterligare bilder, med hållaren på plats. Skickar dig fler bilder imorgon, om du vill, när jag är på jobbet, (har bilderna på datorn där...).

Mats
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Gärna det Mats. Ser bra ut, fast jag kan nog inte använda den då utrymmet blir upptaget av högtalare i vinter... 2 x 4" mellanregister skall in just där är tanken...

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.