AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.632

vad har ni tillverkat själva ill bilen?

Sida 1 av 3
Med anledning av att jag flummar om att göra egen mittarmstöd så undrar jag om ni har gjort någonting alldelles själva till bilen?
Inget aftermakettjaft räknas utan endast egan produkter.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det kommer... Fast bara till Stereon (iallafall vad som är planerat). En baslåda i glas-/kolfiber, nya dörrsidor (medre delen) i samma material liksom high-base lådor bakom sätena.

Lillen vet jag har gjort en massa specialfix på bilen för att den skall bli styvare, lite svetsning här och där..

/Caspar
Länk
jag antar att mina Z3/Z4 gälar sorterar under kategorin "egentillverkade"....

____

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Min tjej tillverkade en växelspaksknopp och "knopp" till handbromsen i silver. Dyrt och snyggt :)
MF
37
MFL
BMW Z3 1.9 Roadster
Hej Z3 4 ever!
Jag håller med dig om att det är extra härligt med delar som man modifierar eller fixar till själv. Jag har gjort ett armstöd i svart skinn som jag är väldigt nöjd med. Jag har olika foton på denna som jag tog medan jag byggde den. Kanske de skulle kunna ge dig lite inspiration till något eget?
mvh
MFL
MFL: yes please!!! maila gärna bilderna till mig. jag behöver all inspiration jag kan få! vad använde du för material ?

Jag tror att även Mats Landh bygger en armstöd...

____

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Svebba har ju hemmagjorda störtbågar :)

Bilen: Länk
Svebba: bilder!!!

____

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
MFL: Sitter i startgropen för armstödstillverkning, du får gärna maila mig dina bilder för inspiration.
Är mest fundersam över själva fästanordningen, hade tänkt göra en variant med uppfällbart stöd så att man kommer åt prylarna under. Hur gjorde du?
Z34ever: Hur gör du med din konstruktion? Uppfällbart, monterat "for ever" eller löstagbar.

Min produktion: Magnetic stoneguards för bakskärmarna, mugghållare för dörrficka, passengerseat eject button istf ciggtändaren, Velourmattor med M-emblem. Modifierat kassettfacket (hade ett bredvid handbromsen) till något mer användbart, dvs förvaringsutrymme!

Inom snar framtid: Innertak till cabben, armstöd.

Mats

MF
37
MFL
BMW Z3 1.9 Roadster
Japp! Jag ska maila dem... kan dock skicka dem tidigast imorgon. Sitter just nu på jobbet och har inte bilderna här och ikväll är jag inte hemma så skickar dem imorgon (skickar till både z3 4 ever samt Mats). Jag gjorde ett som man kunde öppna och lägga saker i. Där har jag b.la. BMW orginal minificklampa som laddas i cigg-utaget (mkt praktiskt :) Jag funderade mycket över vilket material som jag skulle använda. Ville ha ett som jag lätt kunde påverka och som inte kostade en förmögenhet. Stommen är playwood som jag klätt med pack-plast (för att den ska bli mjuk) och ytterst med svart skinn. Locket (av playwood) hade jag skummgummi på som jag sedan spände svart skinn runt. Wow! När jag läser det jag skrivit låter det för jä...gt men resultatet är inte så dumt. Ni får bilda er egen uppfattning. Jag blev nöjd.
/MFL
MFL: det låter bra! väntar med spänning på bilderna. jag hade oxå tänkt använda plywood/skummgummi/läder men det med packplast låter intressant. jag är lite osäker dock på va pack plast egentligen är...

Mats: hittils har jag funderad på "fast" anordning. men jag väntar på MFL bilder, jag kanske ändrar mig...

P.S Mats: "passengerseat eject button" ? har du ejection seat åt din passagere? kommer direkt från Viggen ? :-)

____

barn?..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Mbolo: till bilen inte i bilen :-)
MF
37
MFL
BMW Z3 1.9 Roadster
Hej på er:
Z3 4 ever, Mats och Johan. Jag lyckas inte få iväg bilderna till er. Mitt postprg säger att era adresser är fel. Jag tittade på er profil här på Autopower och använde dessa... men det gick åt skogen! Testade på jobbet också men det blev likadant där... Vilka e-adress har ni???
/MFL
min email i profilen är korrekt.
Men märkte du att när du gör copty and paste från profilen så försvinner "@" från den kopierade texten? kanske var det det?

____

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
MFL: min ska funka... johan@uv-data.se ....hur megamycket skickar du?

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
just det. jag har max begränsning på 5MB på vår mailserver

____

tack för bilderna MFL! gediget hantverk och bra dukumenterat.
Den ser rätt hög ut. Hur högt över kanten reser den sig?

____

MF
37
MFL
BMW Z3 1.9 Roadster
Z3 4 Ever...
Höjden på armstödet bestämde jag efter att ha testat ut den optimala höjden för att min egen arm skulle vila så skönt som möjligt :-) Jag ska fotografera den på plats i bilen imorgon och skicka bilden så ser du bättre hur det ser ut live!
/MFL
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Det senaste pysslet är en ny bakaxel infästning, nykonstruerat difflock tilsammans med ett nytt system för diffens upphängning i golvet, förstärkt golv, å oljekylning på diffen. (Hystar nog in ett cirkulationssystem med kyl för v-lådan också när jag ändå är igång)

Sedan har jag ju gjort ett och annat småpyssel sedan tidigare.....

Det är ju faktiskt roligare att konstruera och tillverka delar än att köra :)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
NPe: "Det är ju faktiskt roligare att konstruera och tillverka delar än att köra :)"

Feel free att fixa min bil, jag kör gärna!! :-)

/Caspar
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.