AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.854

BMW släpper bilder på nya 3-serien idag

Sida 5 av 5
Jag tror de kommer höja med minst 10' för motsvarande. Jag tänker på att du får en 1-serie från 199', och en 3-serie skall ju vara kännbart dyrare.

/// Olof

Länk
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Kalle Hansen,

inte mer? Vad grundar du det på?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bara att kolla historiskt e34-e36-e46. Kolla bara E39 vs E60. Standardprist gick inte upp nämnvärt men däremot kostar extrautrustnigen ungefär lika mycket som en ny 116.

Blir den populär kommer priset att öka raskt. När jag beställde min 330 (hösten 2000) så kostade den ca 10.000 mindre än ett halvår senare och ca 25.000 mindre än en ny kostar nu.

Hade dessutom turen att beställa M-paketet veckan innan de höjde priset med 5.000 ... men det blev ändå ingen bra affär, nya bilar är aldrig det (undantag Volvos hetaste modeller, begagnade kan hålla nypris ett år efter introduktion).
Johan.L,

Precis som Acey skriver så är det bara att kolla historiskt sett, samt på konkurrensen. Man vill ju inte heller konkurrera med 5-serien. Däremot så lär man ha betydligt sämre prutmån på E90 (bör vara VÄLDIGT het) jämfört med utgående E46 som de formligen slänger efter en. Köp en helt ny 320i på klubbdagen på Förenade Bil på söndag, så får du utrustning för 50 000:- på köpet (M-paket, komfortpaket, STCC-paket osv).

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Man bör vara medveten om att en utgående bilmodell värderas i snitt 40.000 lägre än nya modellen om båda är av samma årsmodell. Att en utgående 320i -05 säljs med 50.000 "rabatt" är alltså fullt normalt, nu när E90 kommer så skulle E46 vara iskall på nybilsmarknaden om man hade tagit fullpris för den.

Audi säljer ut också ut gamla A4 med 30-50.000 rabatt. Tänker man behålla bilen länge är det köpläge, tänker man byta inom 2-3 år kan man lika gärna vänta på nya modellen, den kostar mer men kommer att hålla värdet bättre.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag tror man får räkna med runt 20 tkr över E46.
Det skiljde ju bara 17-21tkr tkr mellan 325 E46 och 525 E39 mellan 2001-2003. 525i gick ju upp 18tkr iom E60 med samma motorer. Nu finns ju risken att man jackar upp priserna ett snäpp på E60 när valvetronicmotorena kommer, vilket ger ytterligare distans - och därmed möjligheter till högre prissuttag - på E90.
Mitt tips är 325 tkr för nya 325i. Nya 320i kommer däremot antagligen att hållas så lågt som möjligt för att attrahera tjänstebilssegmentet. Men det visar sig väl snart vad det blir.
Mvh
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Bortsett från att det "aldrig är en bra affär att köpa nytt". Vad anser ni vara den bästa/minst dåliga affären, att köpa en ny 325 E90 eller en ny rabatterad 325 E46?

Hade jag haft möjlighet hade jag utan tvekan satsat på en E90 för att jag tycker att det är en fräshare och mer tilltalande bil.
Jag vet dock inte vilket alternativ som är mest ekonomiskt försvarbart.

/// Olof

Länk
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
En ny E90 med begränsad mängd extrautrustning. Komfortpaket och metallic tex. E46 kommer att kännas gammal om ett par år. Ekonomiskt är nog 320i E46 bättre i så fall
Jo
193
Johan.L
320iA -04 Titansilver
Kalle Hansen:

Vad ger Förenade Bil för rabatt på en ny 320iA T E46 om man beställer en från fabrik, d.v.s. ej köper en som de redan har i lager?
Johan.L,

Rabatten jag nämner gäller fabriksbeställd bil, och inte lagerbil. Du får alltså själv speca färg och övrig utrustning.

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.