AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.855

BMW släpper bilder på nya 3-serien idag

Sida 3 av 5
Angående accelerationen 0-100, det är någon som har gjort fel i svenska texten; 6.3s skall det vara. Kolla tyska sidorna...
Och angående 325, enligt den inofficiella produktbroschyren som läckte skall 325 göra 0-100 på 7.0s. Helt ok med tanke på att de officiella siffrorna för E46 325 var lite optimistiska.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag vill se coupebilder!
Acey: Du får lugna dig ett år:)
Hur blev de med dina coupe bilder förresten?

Perret: Jag såg det med nu på bmw.de De låter lite mer troligt, ungefär som den Amerikanska ZHP versionen.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
PEH61:

Nya 3-serie Touring kommer enligt rykten våren 2006, vilket låter rimligt eftersom BMW brukar släppa touringen ca 1 år senare än sedanmodellen.

Här är några spionbilder:

Länk
Länk
Länk

MVH
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Bilen är snygg men bakljusen är fula. Men det kan man no vänja sig vid:P

MVH//Anton

Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På-Rädsla
Na
85
Nakata
330i Touring
Jo den är otroligt snygg! Men tycker också som wendtan att det är konstigt med siffrorna 0-100. Om man ska byta från dagens 330 till mogondagens så vill man ju ha lite mer kräm med tanke på hästarna som finns i E90.

Riktigt dåligt är också att det blir bara 300nm på den nya 330in

Nah det blir nog en alpina B3s:-)

Äckliga baklysen.

Ang prestandan så finns det bara en förklaring, BMW har slutat med glädjesiffror :)

(Skoj)

Fast`n Loud Turbo Proud.
Perran: Ja nu väntar vi bara på att saab skall göra samma sak :)

Jag kommer nog aldrig vänja mig vid de bakljusen, då de hör till en av de gräsligaste modeller jag sett.
så jag hoppas coupen får led bakljus som e46 fick vid facelift.

Formspråket känns även det något gubbigt som o andra sidan den verkar ha ärvt av e46 sedan.
Nej, jag väntar ivrigt på coupen.

Länk
Gubbig? Pratar vi om samma bil?
3-serien är en ungdomlig bil om än sober.

/// Olof

Länk
Tycker nästan att bakdelen känns lite Jaguar S-type, om man får lov att säga så. På ett positivt sätt alltså ;)

/// Olof

Länk
Olof: Siktar du på jobb hos marknadsavdelningen på BMW Group eller ? ;-)
bmw320i:

Nej inte medvetet iallafall :)
Fast det hade nog passat mig, då jag har en väldigt stor tro på deras produkter! Ingen tvekan om det.

/// Olof

Länk
E91, kommande 3-serie touring kommer nog bli riktigt lyckad om man lägger ihop fronten från de nysläppta bilderna på sedan och baken på spionbilderna så blir det lyckat tror jag :)

__
Bilen: Länk
Olof: Alla har olika ramar för vad som upplevs sportigt.
Tex Länk
Den ser klumpig ut helt enkelt. De är inte en sportig egenskap i min bok iaf. Det är väldigt få biltillverkare som kan få en sedan att se sportig ut, I tex E60 M5s fall så har de iaf lyckats.

Länk
Wendt:

Självklart. Smak är ju svårt att ändra på. Jag kan ju bara säga vad jag tycker och känner, nämligen att E46 sedan ser betydligt snällare och gubbigare ut (där kan vi snacka svulliga former) än E90 utan minsta tvekan, E90 har ett klart offensivare utseende.
Jag är fullständigt övertygad om att det kommer bli en succé.

/// Olof

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag är inne på Wendtans linje, mycket kan man säga om E90 men den baken som wendtan länkade till är allt annat än sportig? Har också svårt med baklyserna och håller åter igen med wendtan att LEDbakljusen till E46 är bland de absolut snyggaste bakljusen som tillverkats!

Wendtan: Återkommer på lördag, då med tokputs :o)
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Jag skulle gärna se bilder med även vita bakljusblinkers då jag inbillar mig att sådana skulle "lätta" upp bakdelintrycket och även smälta fint ihop med backljuset. (hur sportigt intryck ger en e46 med gula bakblinkers?)
Na
85
Nakata
330i Touring
Är det ingen annan som reagerar på 300nm på den nya E90 330in !

När E46 330in lanserades så var det ju en lyft jämfört med den äldre 2.8 liters 6an (328) och betydligt bättre prestanda.

Personligen tycker jag att det är ett generalfel att inte öka nm till åtminstone 341nm som på den gamla b3an (E46)

Håller också med om att bakljusen suger hårt, milt utryckt

Det är svårt att få ut mer än 100 Nm/liter utan turbo eller kompressor. Jag vet inga bensinmotorer som ger särsklit mycket mer än så utan överladdning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.