|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag är nykär! :) E90 är 100% klockren i mina ögon, utifrån de bilder jag hittills sett. Aggressiv front, snygga proportioner, fast "häck", superläcker inredning. Det kan knappast bli bättre. E46 är en av de absolut snyggaste bilar som någonsin skapats, alla kategorier, och E90 bär verkligen traditionen vidare med flaggan i topp -Den är ÄNNU snyggare! MVH |
|
|
Åhh herre gud, vilket bil. Jag som tyckte nuvarande 3 serien var bland det vackraste som finns. Men den bleknar i jämförelse. Vill ha...... 8-) mvh /Jörgen Volle Geschwindigkeit speichert Zeit |
|
|
Jag tar tillbaka allt ont jag sagt om E90, den är verkligen snygg som bara den. Fronten ser mycket aggresivare ut än E46 och från sidan är E90 klart snyggare. Mvh Johan |
|
|
Är det någon mer än jag som tycker att de är konstigt att valvetronic 330 har sämre prestanda till 100 än dagens 330 med M54? Det skulle kunna bero på att den inte når 100 på 2an, men de låter lite osannolikt med tanke på dagens 6 växlade 330. De kan ha o göra med att E90 blir en tyngre bil, någon som sätt tomvikts siffror? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Perfektion!! Tycker att nya 3:ans linjer "smälter ihop" så fint...elegant o sportigt, MUMS! de som jämför fronten med audi a6:ans singleframe-grill(flodhäst-gapet) misstar sig helt, 3:ans front framhäver njurarna på ett mycket bättre sätt än audi (tycker att den e så ful!) där regskylten förstör hela idén och delar på grillen.. "En gång BMW, alltid BMW" |
|
| jävligt snygg o snyggt veck på sidan men d e de "primera bakljusen" som gör sej påminda:(.. | |
|
Wendtan: Jag reagerad på det du skriver. Känns väldigt konstigt, Samma gäller för 325, i E46 utförande ska den göra 0-100 på 7,2 med 192hp. Detta ska jämföras med 7,1 till hundra för E90 med 218hp, känns som att det är något som inte stämmer... Vikten låter som ända förklaringen men känns ändå inte helt rätt. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| 3 serien blir bara gubbigare varje generation som går.. | |
|
Det finns mer än motorstyrka som påverkar prestandan, vikt tex... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Enligt AMS så ska vikten vara samma som för e46, men med 25% högre vridstyvhet. Detta har man åstakommit med hjälp av diverse lättviktsmatrial som t.ex aluminium. /Niklas |
|
|
Tittar man på motorspecifikationen verkar ju bara hästkrafterna öka markant - vridet på E90 330 t ex är fortfarande 300 NM (fast det kommer lägre i varvtalsregistret så är det exakt samma som E46 330) och eftersom accelerationen beror mer på vrid än på hästar så är det väl förklaringen till den blyga prestandaökningen... Andersson_CSI : Det blir en manuell orientblå 330i sedan med m-paket II, 18" 135M fälgar, alcantara/laser anthracit + antracit innertak, alu-cube silver, 16:9 navi, H/K ljud, komfortpaket och nåt mer lull-lull... Kan bara inte vänta (är dessutom billös just nu så det är ännu svårare). /bfg |
|
|
Helt underbar! Man kanske skulle försöka tjata sig till en 320d som tjänstebil? :DDD Ser FRAM emot att prova 330i med sportchassie och Aktiv styrning...dreggel. Håller dock med om att prestandasiffrorna verkar blygsamma. Bilen ska enligt uppgift precis som ElNiko skriver väga lika mycket som E46. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Mums... Skall ändra mitt "bilinnehav" till "framtida E90 ägare...!" /Christofer |
|
| Nya 3an är supersnygg, skönt att E46 försvinner den har i mina ögon aldrig varit snygg. | |
V12 LeMans |
Kanske en e90 med 3 liters kompressor6:a från Alpina med 380 - 400 hk om något år ? som alternativ till nya M3 med V8 . |
| Låter trevligt! Är det någon som har en susning om när nya M3an beräknas släppas? | |
|
Bfg: Trevligt bil det verkar bli, Skulle vara kul att se dom brevid varandra på någon träff till sommaren eftersom dom verkar bli väldigt lika :) Vi ska ha en 325 som jag tidigare skrev. Orientblå,M-sport II, samma klädsel, samma paneler, manuell, komfortpaket. Sen skiljer det lite. kusligt lika :P /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
hehe... bra smak helt enkelt Andersson_CSI! Jorå, blir nog nån träff till våren/sommaren om inget annat än för att kika på phosphyre halos som jag är otroligt sugen på... /bfg |
|
Zafiro |
En massa bilder samt info Länk |
| Någon som sett inf. och bilder på kommande touringen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.