AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.501

Ryker vitt...

_C
7
_CCA_
325i-87
Hej min BMW 325i-87 (chippad,kam och extraktorgren, dubbla 2,5" från gren) ryker extremt, jag undrar om det är ovanligt eller om jag ska va orolig...

_CCA_
TobbeBMW
Har den stått länge så kan den ryka en del pga att det bildats kondens i avgassystemet, ryker även en del om det är kallt ute, men ryker den lika mycket vid normalvarm motor så är det nog läge att börja bli orolig.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
förra ägaren till min hade bilen stog i nästan 3 år ....när jag starta den rök den en hel del....VITT....lite ny bensin och ett olje byte..plus att han fick brumma av sej lite....men efter man kört hem den ungefär 7 mil...så gick slavcylinder i kopplingen ....bara för att den stått så länge.....jag hade ingen tanke på den saken...men min rycker mycket lite just nu... nu fungerar den felfritt.... och rycker gör den bara när den går på choken.....

///325///
AlpinaB6
men jag håller med er om att bilen har stått länge men om det ryker senare när man kör den regelbundet är det inte för det kommer in kyl vatten i cylindrarna?? spruken topp?? på min 323 rök det vitt o det var för det var en rätt stor spricka i toppen=/
_C
7
_CCA_
325i-87
Jo den körs ju inte regelbundet... Men så är det en sak till, tomgången är som en jojo specielt när den är kall. Jag funderar om automatchocken är rudis! Men jag vet inte...

AlpinaB6
du har du kört med öppet fillter?? jag gjorde det på min 325 i ett år sedan gjorde den så med tomgången gick upp och ner nästan do o sedan började rusa igen det visade sig vara lmm jag bytte den går som den ska nu efter det
AlpinaB6
det kan va den som sabbar din motors luft bränsle blandning??
Mh
70
Mhm
E30 318is 16v
Borra hål i avgasburken längst bak så att vattnet rinner ut. Det gjorde jag på min 318isC. Det rann ut ca fem liter sedan rök det mycket mindre.

Martin

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
njae, asså borra hål i avgasssystemet... då är det nog bättre att kolla om det är olja i vattnet, vatten i oljan och är det inte det så är det bara till å köra och låta det ryka..

/Christofer
_C
7
_CCA_
325i-87
Ja jag har kör med öppet filter... Jag har ju inte jätte stor lust att borra dämparn :) Men tack för alla tipps!!

AlpinaB6
det är nog det somm har sabbat din lmm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.