AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.354

bussningar till E30

det ska finnas någon internetsida som har skit bra bussningar till e30 (jag tror att han skulle ha 3000 kr för dom och han hade en film som visade att han körde fortare i kurvorna en några andra bilar) är det någon som vet vilken sida det var

jag har försökt att söka men inte hittat det

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag tror inte att snabbheten genom kurvorna beror endast på bussningarna iofs men kan det varit på Forza Länk som du såg dem. Dem har powerflex bussningar till många bilar.

Diesel-räsern
AlpinaB6
du kan göra egna bussningar i aluminium men då får du göra lite mer en så jag gör detta på min bil nu och ska se hur det värkar nästa sommar. Min polare kör lite bana med det funkar fint
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
bra länk du skickade tarzan325!!!!

///325///
tyvärr så var det inte den sidan jag letar efter

att göra egna bussningar klarar jag inte av skulle jag tro

tack för svaren
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
vassego jonte...

När ni gör alubussningar, gör dem i ett stycke då eller var rör det sig när tex bärarmen påverkas...?

Diesel-räsern
AlpinaB6
tarzan jag förstod inte frågan? men som jag ska göra på min är att jag ska ta o ta ur det ur ett stycke det blir bak jag provar först sedan vet jag inte hur jag ska göra fram en?? men bak blir ju hela tvärsgående ramen som håller uppe diffen (3 alu bussningar då) stel sedan blir det uritan i fjädrings armana eller va man ska kalla dom. sedan då jag nog mäst ska köra rakt fram till en början ska jag ha på spacerplattor bak så bilen så allt blir ju lite bredare och som jag tror ska detta nog göra så jag får lite bättre grepp,,
AlpinaB6
kan tilläga att jag kör med dempare från bils och fjädrar fån wetec eller va dom heter?? dom sänker 45/45 TOR JAG DET VA funderade på 60/60 för jag tor det blir inget (rövhäng) då för bilen är en 85 asså gamla hjulhuset då (Skärmarna går ju inte lika långt ner som 88) därför synns ju hjulet mer på min=)
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Okej, så det är bara på ställen där det egentligen inte rör sig som man sätter stumma bussningar och sedan polyuretan tex då i rörliga punkter... Men ska du sätta alubussning i den i framvagnen verkligen? Där behöver det ju röra sig ganska mycket..

Diesel-räsern
AlpinaB6
japp så blir det. Och fram blir det bara uritan eller någon typp av hord plast som man kan fräsa ur DOCK så kommer ju delarna fram va rörliga det måste dom ju nästan=) men sedan ska jag fixa ett skjutbar platta i fjäderbenstornett fram så man kan ändra kambern fram eller va det heter? funkar bra med R däck på bana på gatan blir det cpit.. Men tarzan325 är du intreserad av mitt bygge så kan jag höra av mig med lite bilder till dig.. Kannske du lite nya ideer?? jag har lite roliga saker på G dock inte värsting dyra prylar;)
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Mja... alla byggen är ju roliga att följa så det vore kul att se lite kanske... Såg att du bor ju i Gislaved... jag är från värnamo, men pluggar i karlskrona. Vi kanske känner gemensamma kompisar! Men skicka lite bilder du..

Diesel-räsern
AlpinaB6
nja jag hadde en tjej där en gång.. Men man vet ju om villka bilar som rör sig i Vmo men man känner ju inte grabbarna så ju.. det blir bara att man möts vid skrevet eller på racen i jkpg
AlpinaB6
jag ska fotta so fort jag får tag på mer minne till camen=)
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
eventuellt ska jag hem till vmo till helgen.. kunde ju träffas vid skrevet då kanske... Men skicka med ditt tele nummer när du skickar bilderna så kan vi ju höras om jag åker hem...

Sorry Roger om vi "kapade" din tråd... ska försöka se om jag kan hitta lite bussningar

Diesel-räsern
AlpinaB6
japp så kan vi göra ska ev ner till hamstad men jag ska se hur jag gör, Men jag hör av mig. Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.