|
|
|
|---|---|
|
eftersom 850csi inte finns med på modellguiden så fanns den inte till försäljnig i sverige eller har jag fel men det jag funderar över är om 850csi är motsvarande M5 vill säga M8 | |
|
Länk Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Vad jag kan se så finns 850Csi i modellguiden. Det är ingen M-bil, men nästan. :) /// Olof Länk |
|
|
den finns väl visst med i modellguiden 93-95 finns den.en drömbil förövrigt mvh kim |
|
|
jag ser det (jag förstår inte hur jag kunde missa det jag måste ha tittat på 750) som någon skrev nästan M5 jag hoppas att det inte är bara motorn som är skillnaden jag hoppas att det ska vara en stor skillnad på väghållningen mellan 850 och 850 csi |
|
|
Kolla på den här länken. Länk Ett litet inklipp från sidan "As expected, the 850CSi makes no exception in having several names. In this case, the term M8 is mentionned on and on again. And it's correct. The 850CSi is a real M-car. It does not only have an M-bred engine (type S70, the S indicates M-origin) but has been manufactured by BMW M as well, according to the VIN which starts with WBS (BMW Motorsport) instead of WBA (BMW AG). This is mentionned in the papers as well. But although the papers say that the correct model name is BMW M8, the car has been enhanced only moderately by the M-Division, compared to the real M8, which remained a prototype only." Nästan M =) Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
| Tack för länken | |
|
Jag delar så gärna med mig =) Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.