|
|
|
|---|---|
|
Bilen där ibland (främst när den är kall). Händer även ibland när den är varm. När man kopplar ur och ska t.ex stanna vid en korsning så går den ner väldigt mycket i tomgång. Om man styr samtidigt då så dör den ibland. Och ibland dör den utan att man behöver svänga! Vad f**n kan detta bero på? Så less på det! _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! | |
|
vad har du för tomgångsvarvtal när motorn arbetar som den ska? Är bilen servad? finns vibrationer på tomgång när den inte går "dåligt"? drar den för mycket bensin? om det är så att du konstant har för låg tomgång så kanske du skulle höja tomgången ngt. 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Nej då! Den går ner till under 500 sen upp till typ 800-900. _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
Har du öppet filter få den??? Jag satte på ett kn filter på en bil jag hade och den betedde sig så... Mvh/Palle |
|
|
tomgång går ej att ställa på "traditionellt sätt" på den motorn, inte skruva upp den i alla fall, låter som att kopplingen inte vill koppla ur i tid/ordentligt, laddrelät kanske börjar ge sig, börja med att se över motorstyrning. att den dör i svängning beror på att servon jobbar extra = kraftuttag ökar. ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
jag hade för låg tomgång på en volvo, satte en bricka som hindrade gasvajern att åka till helt uppsläppt läge så försvann alla problem med för låg tomgång. det är att gå runt problemet snarare än att lösa det. 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Jo jag vet att servon snor kraft från motorn. Men kan ju vara tomgångsmotorn (eller vad det heter)! Ska in med den på "analys" imorn.... _ _ _ _ _ _ E34 520i 24v!!!! |
|
|
tomgångsregulatorn -> Länk men jag skulle ändå titta igenom laddning och det mesta vad gäller motorstyrning ///RÖKNING DÖDAR -skrev nån på ciggpaketen, då har de ej provat detta forum! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.