AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.039

Bilen stannade den fulingen

sp
74
spinkoo
318i-87
Tjena

Tänkte lyfta en gammal tråd som handlade om typ samma sak fast jag hittade den inte! Det handlade om att bilen var svårstartad när den var kall och allmänt svårstartad hela tiden för den delen. Den vevar runt och har sig men tänder och kör igång väldigt sent. Idag DOG hela bilen. Trodde jag hade fått bensinstopp för jag var väldigt nära gränsen. VÄÄÄLDIGT. Så jag hällde i soppa fast det blev inte bättre för det :/

Nu startar den inte. Jag funderar på om jag pajat en redan halvkass bensinpump genom att få soppatorsk eller vad jag gjort. När jag försöker starta den så vevar den runt och låter som vanligt fast skillnaden är att istället för att starta efter en stund så bara vevar och vevar den runt :/

Skulle som sagt höjt den gamla tråden som var superbra fast hittar den inte. Tack för snabba svar!

Kan man få böter för att ha en bil som inte startar ståendes vid en mack lite avsides?
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
Råkade paja besinpumpen på min bil på samma sätt..så det är inte helt omöjligt....Lycka till iallafall..

Det finns inget bättre än BMW ;)
sp
74
spinkoo
318i-87
Tack för svaret!

Vad kostar en bensinpump på skroten ungefär? Vilka passar, måste jag ta från 318? Eller funkar 6-cyl också?

Shit blir orolig över min stackars plånbok nu :/
Da
211
Daddycool
BMW 525ia M-sport -07
fick betala 1500 för min..tror att det bara 318 bensinpump som passar..är inte säker

Det finns inget bättre än BMW ;)
sp
74
spinkoo
318i-87
Shit det lät mycket! Det är inte så att man kan använda nån volvo eller saab-pryl istället, tänkte om det är bosh som generatorn va så det sitter samma bensinpump på flera olika bilar?!
mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Stannade bilen under färd eller gick den inte i gång alls?
sp
74
spinkoo
318i-87
Det var lustigt för jag hade precis svängt in på macken och skulle bromsa in vid pumpen. Då ryckte bilen till och stannade men jag tänkte "oh shit rätt tillfälle att få soppatorsk". Tankade och skulle köra iväg men inte gick den igång inte =(
sp
74
spinkoo
318i-87
Det tog mycket längre tid att få igång den idag efter att den stått ett par dar. Samma syndrom mao men då gick den igång till slut!
mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Blyallergi kanske? :)
Visa användare
46
JonnyB
325i 2d -89
Du får nog inga böter för "parkeringen", men bilar som står lite avsides brukar ha en tendens att bli vandaliserade...

Fler kurvor åt folket!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.