|
|
|
|---|---|
|
Fick precis ett samtal från min kusin. Hans bil hade börjat koka och ny är toppen kass... det är osäkert om det bara är packningen som har gått eller om det är så att hela toppen är skev.... vad är det bästa man kan göra för att återställa bilen.. hans bil är sv-såld 13 000 mil, en ägare före honom och i totalt toppskick... så det vore synd att ge upp på den bilen. 4 Cylindrar är 2 för lite! | |
|
Han har fått ett prisförslag på 4500 kr för byte av toppackning, planing av topp. sen när han ändå grötar så skulle han byta kamremmen också. Jag tycker att det låter som ett godkännt pris med tanke på hur mycket tid det tar att byta allt... men vad säger experterna? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
| det skulle jag med kunna betala för en sån reparation. | |
|
Jag tänkte att det kostar 1000 kr för en sotningssats, sen tillkommer 500 kr för att skicka iväg toppen för planing. sen kostar kamaxelremmen ca 300 kr Sedan tillkommer olja + filter + glykol för en säg (70 + 300 + 100) = ~500 kr då är man uppe i ca: 2300 kr i bara materialkostnad... så det är inte mkt man tar för själva arbetet! Fast givetvis så köper de in servicedelar billigare än vad jag hade kunnat... men ändå.... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.