|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en BMW 320 -88 för en månad sedan och måste säga att jag blivit BMW-frälst. Det jag är mest imponerad över är motorljudet, den skriker verkligen "-gasa mera nurå". Nu till min fråga: Låter E46 lika trevligt eller är det för bra ljudisolering i dom? Mvh/ Björn | |
|
En 330 brölar på riktigt skönt kan jag bara säga! Men vad jag förstår så är insuget annorlunda på 330 än på 325 och 320. Finns säkert någon som kan bekräfta detta. /s-w |
|
| Verkar vara lite beroende motor alternativ. Min 320Ci (01) känns faktiskt tystare och mindre sportig i ljudet än min mors 325XiT (03). | |
|
Erik: Har din 320 150 hkr M52TU eller M54 motorn på 170hk? Din mammas 325 har som alla andra M54 motorer dubbla rör hela vägen och detta resulterar i ett klart djupare och trevligare motorljud än i 320-328 M52TU med nästan symaskinsrelaterat tyst gång. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
SpineKracker |
Själv föredrar jag utan tvekan ljudet i m20 framför e46:ans sexor. Inte alls samma "djup" i ljudet. m20 mullrar mycket skönare. E46 låter mer skrikigt vilket iof kan låta riktigt race:it. E30, för att man vill. |
| Har du kört 330 SpineKracker? | |
|
Spinecracker: De låter som du aldrig hört en 330 i verligheten. Den har snarlik bullermatta som en smallblock v8. Definerar du det som skrikit så blir jag minst sagt komfunderad. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Den ligger på 170hk, vet att gamla 320 (till 01?) inte alls hade samma ljud som med nya motorn, morsan hade en sån innan dagens 325.. | |
|
Låter underbart, till och med den äldre 2,0:an med 150 hk. Ljuvligt smårytande liksom. Silkeslent rytande kanske? ___ En, men en BMW. |
|
|
Nja, Vet inte om jag kan hålla med om att första generationen E46, dvs M52TU låter så vassa. Mer som en vältrimmad symaskin. :) Min 328:a jag hade gick bra, men lät inte som jag ville... |
|
SpineKracker |
jo visst har jag hört 330 men de låter inte alls lika häftigt som m20. därmed basta! =) E30, för att man vill. |
|
Spinecracker: Vi har haft några e30 320-325 i familjen och i jämförelse med 330 låter de lite småmesigt. Men smaken är som baken. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Synd att 330 kostar så mycket (i inköp och försäkring), då det verkar vara en trevlig motor i övrigt också. Blir nog till att spara till en 320 E46 eller så behåller jag E30:in. En dyr bil vore nog ett ganska dumt köp med tankte på att jag bara kör 500 mil per år. Tack för svar/ Björn |
|
|
Köper du en 330 kan du omöjligtvis hålla dig från att köra så lite som 500 mil per år, fast det förbättrar ju inte ekonomin. 330-motorn drar också ganska mycket bensin, men det beror till stor del på att den ständigt pockar på att få gaspedalen nedtryckt i botten. Att gå en "ekonomikörningskurs" verkar helt bortkastat för 330-ägare. Det går ändå inte att hålla sig till det körsättet som lärs ut vid dessa kurser när motorn ständigt morrar: Gasa, Gasa, Gasa! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.