|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Vad tror forumdeltagarna om följande två exemplar: 1. 328 touring -96 Montrealblåmetallic, Shadow-Line, import 2000, servicebok, komplett dok. från Sverige, 19000 mil, 1 ägare i Sverige, manuell låda, automat. klima, skinn, manuella stolar, stor färddator, 4x elhiss,rails , sportchassi, sov däck på alufälg. Bilen såg välvårdat ut. Brister: byte av bromsskivor runt om 1. 328 touring -97 Grönmetallic, Shadow-Line, import 2001, servicebok, dok. från Sverige, 14000 mil, manuell låda, automat. klima, elstolar, halvskinn, taklucka, rails, stor färddator, 2x elhiss, sov däck på alufälg. Brister: ojämn tomgång (tjuvluft, trasig lmm, kamaxelgivare?), rostbubblor i fronten, några stora stenskott motorhuv, släpp av Shadow-Line listen runt fönster bak. Vad värderar ni bilarna till? Båda objekt finns i Norrbotten. Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Hej Den första värderar jag till runt 70kkr, med viss reservation för hur populär E36 Touringen är på marknaden. Många mil, import är negativt men skinn och dubbelklima positivt. Fungerar kliman? Nya original skivor/belägg runt om på 328 kostar knappt 6kkr på BMW verkstad, ha detta med vid ev affär. Den andra värderar jag något lägre till ca 60-65. Känns risigare även om man kan få tag på en fräsch huv på bildelsbasen och fixa bubblorna i fronten. Motorproblemen oroar mig mer. En välskött 14kmilare bör absolut inte ha dessa symptom. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Heh... det var inte dåligt låga värderingar... Vill nog iaf plussa på en 10 på den första och kanske ungefär samma pris för den andra, eftersom den gått kortare och är nyare, men motorproblemen gör ju den svårsåld. /Christofer |
|
|
Vad jag förstått är E36 inte särskilt lättsåld just nu och 19kmil kan få vilken spekulant som helst att dra öronen åt sig (även om både motor och drivlina lär hålla ett bra tag till vid korrekt skötsel). Milskräcken är rejält utbredd i detta land som någon skrev i en tidigare tråd, att betala närmare 80kkr för en 19kmilare och sedan sälja den om 1-2 år då den kanske rullat en bra bit över 20kmil tycker knappast någon spekulant är kul. Ha även med kostnaden för byta av bromsar (ventilerade till 328) runt om i kalkylen för knappt 6kkr! Den andra hade betingat ett högre pris om skavankerna fixades till och dessutom gjort den mer lättsåld, en mer tekniskt kunnig person skulle kunna avgöra mer specifikt vad som behövs bytas. Är det en billigare motordefekt bör priset ligga i paritet, kanske lite mer än den förstnämnda pga årsmodell och milen. Priset jag angav var i de nedre regionerna om flera allvarliga fel förelåg(=worst case scenario). Såg nu att bilarna dessutom står i Norrland där priserna generellt är något högre (och utbudet mindre) än i södra sverige. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.