|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt att ev. köpa mig en E36 touring till våren/sommaren så att tjejen har något att skjutsa barnvagnar och matkassar i. Vad tror ni att en 318i Touring från -96 - -98 med normal utrustning (dvs komfortpaket) och ca: 12 - 14 000 mil bör kosta då? Kan man få en sådan för 50 000 med tanke på att nya 3'an kommer och E36 då blir två generationer gammal? /Rickard | |
|
Att senare modeller av E36 lär gå ned i pris nästa år är en kvalificerad gissning, frågan är bara hur mycket. Dock tror jag att E36 genomlidit det värsta stålbadet redan, idag går det att få tag på tidiga komfortpaketsutrustade 318 Tourings för runt 60kkr. Men det beror lite på hur efterfrågan blir förstås :-) Tror att faceliftade E46 kommer att påverkas betydligt mer av lanseringen av nya 3an än E36. Dessutom lär E46 Touringen hänga med ytterligare ett halvår (till 2006 ca). mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Köpte en BMW 323i Touring 1997 igår för 65000 kr. Gått 17000 mil, tyskimporterad. Verkar vara i bra skick, fast vibrerar något vid 70-80 km/h. Obalanserad? Hur mycket bör man betala för en halvförsäkring för en sådan? |
|
|
Om du köper en E36 Touring till RÄTT pris så tror jag inte du kommer drabbas av något påtaglig värdeminskning. E36 är redan en gammal modell, den är inte en färsk bil som håller på att ersättas av en ännu färskare, som E46. ext_lasse: Omöjligt att besvara frågan utan att veta mer uppgifter. Ett tips är att kolla priser på www.konsumenternasforsakringsbyra.se, det stämmer oftast rätt bra även fast det kan diffa lite. /// Olof Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.