|
|
|
|---|---|
|
Det luktar bensin när jag tankar min 325 ix -88 är det vanligt fel eller? vad tror ni har gått sönder? shit happens! | |
| ?? hur menar du? det luktar väl alltid benna när man tankar | |
//Andy |
Asså ska det vara nån slags ironi i det hela eller?? //Andy |
|
Om du har en 325a med Dieselmotor så är det nog fel om det luktar bensin =) Om du menar att det luktar bensin i kupén efter man tankat, kan det vara ett avluftningsrör/slang (från bensintanken) som gått av eller inte sitter där det ska (om det nu sitter sådant på den). |
|
|
På en del bilar kan det lukta bensin om man har nytankad bil i kombination med baksug och om man hart ex ett fönster eller taklucka öppen. Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
noreason |
Samma här jag känner också det men det är tanken som är paj antagligen så det ska dit en ny imorgon. |
| det luktade ju bensin när man körde i min en gång. men det berodde ju på att ett rör under sätet från bensintanken hade pajat. man blev groggy som satan efter ett tag. tvungen att köra med alla fönstrerna öppna | |
|
Hade samma problem då och då. Det visade sig vara en läckage i avgassystemet. Kolla...... Charlie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.