|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! En liten fråga bara. Anses det svårt att byta vattenpump på M60? Behövs det nåt specialverktyg? Jag är hyfsat van vid att meka med bilar men M60 motorrum är ju helt fyllt med prylar :P Bmw är rätt okey!! | |
|
Länk Där finns beskrivet hur man byter på en M52. Dvs 523/528. Det är snarlikt på 540 M60. |
|
|
Tack så mycket :P Skall kolla Bmw är rätt okey!! |
|
|
spider. om du skall byta vattenpump.. kommer ej exakt ihåg hur det se rut om man rör ngt vid termostaten då. men om du nu skulle demontera termostaten. kan du kolla då i vilken ordning termostat och packning är monterade... för jag hade i sär det. sen vetikatten om packningen skall in först och sen termostaten eller tvärtom. så som det är beskrivet i bentleys verkstadsmanual så tar luftningen på termostaten emot i termostathuset. så jag monterade det tvärtom. |
|
|
kollade nu och man demonterar termostaten vid pumpbytet. enligt bmw reservdels program och bentleys manual ligger oringpackningen först in till pumpen och sen termostaten. kan du kolla då du byter kanske om du tänker på det vilken ordning de är monterade? om du kan kolla också vilket håll luftningsmojten på termosteten sitter. innåt pumpen eller utåt. hade varit jekligt schysst. |
|
|
kollade nu och man demonterar termostaten vid pumpbytet. enligt bmw reservdels program och bentleys manual ligger oringpackningen först in till pumpen och sen termostaten. kan du kolla då du byter kanske om du tänker på det vilken ordning de är monterade? om du kan kolla också vilket håll luftningsmojten på termosteten sitter. innåt pumpen eller utåt. hade varit jekligt schysst. |
|
|
ok skall kolla det :P Bmw är rätt okey!! |
|
|
Lyfter denna tråd! Är det meningen att man ska ta bort remhjulet som sitter på vevaxeln när man byter vattenpump på M60:n? Det finns ju en bult till vattenpumpen som sitter jäkligt till bakom den. Någon som bytt själv och/eller vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.