|
|
|
|---|---|
|
När jag skulle byta mina torkarblad upptäckte jag att de var för breda vid infästningen. jag undrar om det är så med tysk importerade bilar, att det är olika standard bredder? Finns det någon insatts del man kan köpa eller liknande för att få det att fungera eller hur ska man göra? Jag har en 523, -97. | |
| Det ska vara speciella till just BMW 5-serien, vanliga passar inte. | |
| Du kan köpa lösa gummin hos BMW | |
|
Funkar inte tex Biltemas nya torkarblad "som lämnar en hinna på rutan" till E39? Hade nästan varit värt 90 spänn å prova om de funkar men rätt dumt om de inte passar överhuvudtaget? Länk |
|
| passar icke. | |
| Kan man plocka av bladen från Biltemat å sätta på BMW orginalarmarna? | |
|
....men man kan nog lossa gummit från biltemas blad och montera det i armaturen som man redan har i form av de gamla utslitna torkarbladen! Tanken har faktiskt slagit mig eftersom det skulle vara intressant om tekniken med "hinna på rutan" fungerar i praktiken! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Blir till att köpa ett par av biltemas nya till compacten i exprimentsyfte. Dom behöver ändå bytas inför vintern. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Återkom gärna med info om det passar och hurpass det funkar. | |
|
Frisen: Återkommer när jag testat, Dock kommer det dröja ett tag eftersom jag nästa vecka åker på semester och inte har tid att köpa innan dess. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.