|
|
|
|---|---|
Zyx |
Hej, Har ett kanske inte så stort problem men j-vligt irriterande. Det är så att min stereo (BMW-original) i 528an ställer om sig själv av någon underlig anledning. Det är "fadern" som spökar. När jag ställt in fadern och sedan slår av bilen i ca 30min ställer den om sig till endast fronthögtalarna. Finns det något batteri som håller inställningarna?? Någon som erfarit detta eller kan förklara vad som pågår??? - Scott me up Beemy! |
|
Hej, jag precis samma problem som du! mkt irriterande......dessutom så startar min i max volym! Vilket fall så ändrade jag bas/diskant/fader till 1+, dvs ett steg till höger från mitten, detta hjälpte på min i alla fall! Har inte vågat pilla på det igen :-) Varför den gör så vet jag faktist inte, kan tänka mig att det är ett minnesbatteri som strular!? Bmw sa bara att den va trasig, bara att byta ut sa dom.... |
|
Zyx |
Såg att detta ämne behandlats tidigare... Länk Tydligen inte så ovanligt på 96orna - Scott me up Beemy! |
|
Hej, Har samma problem. Enligt BMW i Linköping är det någon vajsing med förstärkardelen som gör att det blir så här. De sa att det bara var att byta. Exakt pris sa de inte men jag frågade vad skillnaden var mot att byta mot CD (har bandare nu). Eftersom förstärkaren satt ihop med den enheten var prisskillnaden marginell och CD kostar ca 5000. Ska testa om 1+ tipset funkar på min. Mvh, ThePuc |
|
Zyx |
Jag testade med 1+ bak på min fader. Jag har bandare med cd växlare och 1+ verkar funka för mig. - Scott me up Beemy! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.