AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.053

Slutpriset M3 E36

Många M3 E36 finns till salu! Ofta till ganska höga priser tycker jag ( såja alla M3 e36 ägare lugna å fina ) !!
Tänkte att det kunde vara kul att starta upp en tråd där vi samlar lite info om vad vagnarna verkligen säljs för i slutändan !!
Detta för att man ofta ser samma bilar annonseras om och om igen !

Så kom igen alla som sålt en M3:a den senaste tiden,ni behöver ju inte direkt lägga ut reg nr å personuppgifter om ni förstår vad jag menar!!

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
Är väll igentligen ganska ointressant? Är väll upp till var och en vad man gett/fått för sig bil.

Mvh Per
gu
26
gunbigreger
nerplockad e30 -87
318is -88
Jag sålde min i våras för 175000. En estorilblå M3 cupe -98 med smg, 18" m.m. och runt 9000 mil på mätaren.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Problemet med M3 E36, E46 och BMW i allmänhet är att priserna på begagnat sjunker så otroligt fort. En M3 kostar 10 år efter introduktionen 20% av nyvärdet. En 740iA kostar 6 år efter introduktionen 20% av nyvärdet. Stackars de som köper helt
nya bilar och ser sin "investering" sjunka med 7-10.000 i månaden. Detta är ett stort problem för BMW som ofta har köpkraftiga kundgrupper, men dock inga som gärna kastar pengarna i sjön.

Har själv en M3 som jag försökt sälja i 4 månader nu.
Problemet är inte priset utan mer försäkringsproblematiken, samt att de köpts av en kundgrupp med begränsad spenderbyxa.
Att sedan servicekostnaderna kan vara höga tänker nog alla på.

M3/// Mullret
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jag har försökt sälja min med en halvt oseriös annons som jag skrev på 2 min....men nu är den avställd...och jag har fan inga planer på att sälja den längre heller....defenitivt inte för några 100000:- iaf som vissa kostar....sen finns det ju de 3.0:or som kostar/begär över 130´ också så.....konstigt det där.....

MVH: Henrik

///M3
85000:- vill ju Toyota i Uppsala ha för en Dakargul M3 3,0 E36 -94 eller 95 tror ja årsmodellen va..
Kanske lite för billigt

/MVH Mert
... det är en hel del saker med den bilen i Uppsala så den skall inte ses som referens på något sätt och vis tyvärr...
hampe m3
sålde min 3,0 (93) för drygt 3 mån sedan.
fick 83000 utan motor.

En tår lämmnar mitt öga varje gång jag tänker på den,
definitft inte nyast, snabbast,dyrast, men den mest underhållande bilen jag någonsin kört/åkt i.

m3 lover skulle det inte vara för att jag bodde i sthl (verkstads problem) så skulle jag komma med dom pengarna du begärde.

Dom 3,0 jag tittar på ligger kring 140 000-150 000 i TYSKLAND.
Tycker den verkar väldigt prissvärd o fin om det är den jag tror.
Philly
svårt för han som köpte den utan motor att köra iväg med den :P

BMW 4 life
hampe m3
släp har hämtat många av mina bilar :)
är man en pedant bils entusiast så är man,,
Philly
jag försökte bara vara rolig hampe :D

BMW 4 life
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Hampe: Ja, det tycker jag med.....

Är det denna du menar eller??

Länk

Ändå är det en dålig bild och ren är den inte heller.....

Men som sagt, nu är den avställd.....

MVH: Henrik

///M3
hampe m3
nä det var inte den jag menade. personligen är jag lite svag för 3.0 med en liten sänkning där ett system där, ratt, julgranstjafs ( lampor) men denna föll även mig i smaken då den ser rätt hårig ut dessutom i rätt färg ihop med avusblå.
men det är ju också service historik,skötsel, tidigare ägare mm som är intresant, även inredning.

Det jag ställer mig frågande på direkten är huruvida dämparen känns, då jag är övernöjd med det mycket väl avstämda kompromissen mellan sportighet och komfort.

Gumman o jag köpte belstein dämpare till våran spetsade viggen, dom kändes dock för hårda då bilen tendenserade att studsa utåt i kurvor.(inte pga framhjuls drift, sellholm diff)
Inte ens då bilen låg o slog på varvtalsstoppet i 255km-h (utväxlad för det) kändes det nödvändigt med sådana dämpare.
Dämparna ska svälja ojämnheter i vägbanan o inte studsa över dem.
en undran bara din bil??
hampe m3
glömde säga jä___ligt fin bil,
måste slutta lyffta skrot o plocka fram svenska böckerna igen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.