AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
892

VIlken 5-serie?

bo
20
bond_007
318is-93
Hej alla BMW älskare!
Jag fyller snart 18 och ska då köpa en BMW tillsammans med min mor.
Vi har ca 110 000kr att köpa bil för. Vilkoret för att köpa bilen är att det är en 5-serie
då hon tycker 3-serien är för liten.

problemet är att jag inte vet vilken modelll som är bäst. Har funderat på en 523 eller liknande med lite utrustning. Går det att få en fin sådan för dom pengarna? Eller ska jag satsa på någon annan?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Hej
För dom pengarna borde det inte vara några problem att hitta en helt okej 523/528 bland dom första årsmodellerna!

Lycka till!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Håller med Fredrik.

För 110k bör ni säkra en 523i/528i -99 med hyfsad utrustning! Mer bil för pengarna får man INTE, om man inte köper en E38 :)

Mvh,
Kalle
_____
Bilen: Länk
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
För den summan kan man t.om. köpa en E39 540, men ägandekostnaderna på en 540 jämfört med 528/523 är då betydligt högre på 540.
735
En fin e39 med 2,5 eller 2,8 liters motor är väl ett klockrent val enligt min bedömning. En 540 kan nog ocksa ge hyffsade försäkringskostnader när man precis tagit kort, räcker gott och väl med premien 523/528... Rätt tid att köpa nu (kasnke ännu mer rätt att köpa sen dock, men det stämmer ju rätt ofta...). Finns stort utbud av dessa vagnar sa ta dig tid och titta efter färg/mil/utr som passar dina krav. Kan som alltid vara värt att rekomendera en liten extra buffert för oförutsedda händelser även om inte e39 är nagon speciell problemburk och bilen är rel ny.
Far väl stämma in i vad Kalle säger ovan, att vill du ha mer bil för pengarna sa är det E38 som gäller, men även med lite högre ägandekostn...

Vad gäller fel pa dessa bilar sa finns det en del att läsa under sökfunktionen, när du väl hittat ditt objekt. Skadar iofs inte att läsa pa lite innnan:-)

Lycka till!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tänk på att det finns många E39:or, ha is i magen och köp bara ett fint ex (till bra pris)...

Mvh
Jag har relativt nyligen köpt en e39, och jag kan rekommendera att välja automatlåda, då jag tycker det är en optimal kombination i och med att bilen är så tyst. Körde 180 i mätarfart häromdagen, och då visade varräknaren ca 3400varv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.