AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
651

Icke fungerande centrallås-Ngn som vet vad det beror på?

kn
7
knottan76
Bmw 316i-93
Hej!
Jag har en bmw 316i-93.
Mitt problem är ett icke fungernade c-lås. Jag kan låsa manuellt, men ibland inte ens det. Bagageluckan kommer jag inte ens in i. Tanklocket får jag peta upp med hjälp av en skruvmejsel, annars sitter det oxå fast.
Jag har en larmdosa med trycker jag på den så väser det till lite grann och det blinkar till med alla blinkers, oftast fortsätter ena sidan att lysa och sätter igång o tjuter om jag inte larmar av.

Någon som kan ha en idè vad det kan vara?

Knottan76
kn
7
knottan76
Bmw 316i-93
Jag har lämnat in bilen på El & Diesel, svaret där blev att troligen är det en styrdoning som behöver bytas.Ny kostar 2-3000:- men det finns på skroten.
Grabbarna rev ned dörrsidan för att kolla om problemet satt där, men där såg det ok ut så..

Knottan76
kn
7
knottan76
Bmw 316i-93
Mitt c-lås problem började med att när jag skulle till att öppna bagageluckan, så låstes hela bilen. Jag tryckte in låset på bagageluckan hårt och då gick det att låsa upp bilen igen.
Sen förrärrades problemet med c-låset.

Låste jag med nyckeln i c-lås så fick jag hålla nyckeln i visst läge ett tag för att "få låsningen att vara kvar", annars låstes bilen upp omgående.

Anv jag larmdosan vid låsning fick jag trycka på knappen ett antal gånger tills bilen låste sig till slut.

Sen blev problemet till denna som jag skrev i mitt första inlägg.

Knottan76
Tag och kolla kablarna vid gånggärnet till bagageluckan!!!!!! Väldigt vanligt att de lirkas sönder JUST DÄR!! Har fått göra så på min och det finns flera stycken här som råkat ut för det problemet.
Ganska lätt att kolla också, bara drag av det svarta gummihöljet som man ser när man öppnar bagageluckan och dra kablarna LITE mot dig så ser man nästan direkt om det har börjat att gå sönder. Har det börjat gå sönder så krånglar c-lås på lite olika sätt, men det brukar aldrig fungera som det ska göra.
Lycka till/Berbel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.