AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
494

318 facelift

Igår lade jag en beställning på en sprillans ny och därmed 'oskuld' 318i '02, alltså facelift-modellen. Utrustningsmässigt ser det ut enligt följande:
M-aerodynamik pkt
Komfort pkt
Ljus halvläder inredning Maglia
Trälister i björk
Armstöd fram
Orientblå metallic
Måste säga hej då till i runda svängar 287'
Nu till min fråga:
kommer bilen iom aerodynamikpaketet (ej stora sportpaketet utan enbart spoilers) att levereras lackerad i helblått eller kommer vissa detaljer såsom sidospeglar, dörrhandtag att vara svarta?
På BMW's tillbehörslista finns det en möjlighet att lägga till 1400:- för att få exteriördetaljer lackerade i bilens färg. Måste jag ha det eller kommer den sådan från fabriken tack vare M-paketet?. Slutligen, vilka slags fälgar är standard? Det står att den levereras med 16' från fabriken

Tacksam för svar

Dominik

DJ
Någon som vet???????

DJ
Tydligen inte......tråkigt.

DJ
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Varför inte fråga dom som du beställde bilen av ?!
Triad
Jag tror inte du får det i aerodynamik pkt. Däremot så tror jag det ingår i komfort pkt. Åtminstone vad gäller 320. Som du ser var det mycket tro... och det gör man ju i kyrkan och inte när man beställer bil!

Kolla med stället du köpte på och minst ett ställe till om det är viktigt för dig. Glöm inte att också observera att paketen kan skilja sig mellan 320 och 318. Pluspaketet vet jag gör det.
Tack. Tänkte givetvis göra det också. Hoppades bara på att någon annan på forumet hade en likadan bil och då skulle denne kunna svara på frågan.

Ha're

Dominik

DJ
Fr
1.136
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Mig veterligen ingår numera blankpolerad 16 tums fälg med "ellips"design. Du får endast lackerade exteriördetaljer med pluspaketet ( där också andra fälgar ingår) Jag måste passa på att gratulera till en trevlig kommande bilbekantskap. Den nya 318 är betydligt tystare och rappare än den gamla 118 hk. Dessutom tycker jag att faceliften är en fullträff. Den gamla är mycket snygg men den nya looken är betydligt stramare och spänstigare.

Till slut: är vita blinkers standard eller kan man välja sådana och i så fall hur mycket kostar de?
Återförsäljaren var lite osäker på den punkten.

Dominik
Dominik,
Din återförsäljare borde läsa på sin läxa lite bättre. Har precis som du beställt en 318 nyligen. Vad gäller fälgar ingår inte LM-fälgar som std eller med K-paketet, däremot i PLUS-paketet (stjärneker 45 16"). Vita blinkers är standard i Sverige.
PS Har du inte glömt sportstolarna? Dom är kanon om man inte är för stor, typ 185 och däröver. DS
Skulle gärna vilja ha dem också men dessa går ej att kombinera med den beigea Maglia designklädseln som jag beställde. Lite synd men, men man kan inte få med allt man vill. Däremot lade jag till eltakluckan. Polarn har en 320ci med en sådan. Frihetskänslan och ljusgenomsläppet i kupen är obeskrivlig om man samtidigt som jag har en ljus interiör!!!!!!!
Bilen kommer att se skitläcker ut med sin mörkblåa lackering, beige halvskinninredning och taklucka......Återstår bara en juste babe på passagerarsidan för att lyckan skall bli fullständig.

Bilen kommer att levereras nästa månad vilket säkerligen kommer att kännas som ett år.........Men den som väntar på något gott blir sällan besviken.

Ha're

Dominik (snart färdig civilekonom)

DJ
KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Gratulerar till bilvalet. Jag beställde min 318i touring i slutet av November och får den troligen denna vecka.
Fr
1.136
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Fel av mig, det är tydligen bara touringmodellerna som utrustats standard med 16-tums ellips-design lm-fälg. Plus-paketet plussar på kryssekerfälg. (Plus-paketet kostar också 9 900:- för sedanen jmfr 5600:- för touring)

KN
353
KN
Mercedes C-klass -15
Plus-paketet innehåller 16" stjärneker 45.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
hmmm 318i är den pigg??Själv kör jag nog hellre min M3:a.........Enligt vissa tester ska den slå en 170 hk Volvo S80...låter väldigt imponerande eller hur.

Mvh Ricke
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
318i menar jag ska slå en 170 hk volvo S80.Om nu nån trodde att jag menade M3:an.....he,he
Auto Motor & Sport nr 23 redovisar ett omfattande test av 318i mot Volvo S60 170 hk. Gissa utfallet.......318:an slår svenneskåpet på i stort sett alla punkter trots sina 143 kusar mot Volvos 170.
Det ni.......Heja Bayern.

Dominik

DJ
Fr
1.136
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
F-n fel igen, klart det skall vara stjärneker (dom hänger ju i källaren!) Jag kan bara skriva under på att nya 318 2,0 är ruskigt mycket piggare och tystare än den gamla 318 med 1,9 litersmotorn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.