|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
När man köper en bil så är man faktiskt skyldig att fixa försäkring på den innan man kör iväg med den. Så fort ägarpapperna är underskrivna så behöver inte den föresående ägaren stå för något. Jag brukar alltid fixa tel.nr. till mitt försäkringsbolags ombud som har jour innan jag åker iväg och köper bil privat, då kan man lätt försäkra in bilen på en helg eller kväll. |
|
| vikken j-vla klant... tycker inte d minsta synd om han om han kör på d sättet oförsäkrat. hoppas dom tar lappen för honom också. | |
| Bumse> Kom nu på vart jag sett din bil förut. Stod bakom dig i kön på Mcd i karlskoga i somras | |
|
När jag köpte min bil ringde jag runt och bad försäkringsbolagen skicka offerter. Åkte och köpte den och när det var påskrivet var det bara att ringa det försäkringsbolag jag valt och säga aktivera försäkring enligt offert nummer xxxxx. tyckte kanske jag var lite nojig men nu visar det ju sig att det kanske inte var så dumt. Synd på bilen och hoppas ingen skadades och hoppas köparen hade försäkring. /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
| Riktigt synd på en sådan fin bil! Fina E30 växer tyvärr inte på träd längre! | |
AlpinaB6 |
Fan jag va intreserad av köp på den va fick du för den om man får fråga?? Mvh |
|
det ser ut att vara en >35 000++ bil den verkar/verkade vara riktigt fräch....!!! ///325/// |
|
AlpinaB6 |
a jag kan tänka mig detta=) |
Philly |
HAHAHA lyssna på detta då! en kille ifrån Älmhult där jag bor köpte en supra förra veckan, dagen efter skulle han styla för några polare och drar rätt in i en vägg. bilen fick skrotas. han klarade sig, men asså. VILKEN IDIOT! BMW 4 life |
|
Gissar snarare att bilen gick för 20', den hade trots allt 22k mil på mätaren och det var en -88. Sen verkade den vara snikutrustad som de flesta E30s. Dock säkerligen en mycket trevlig bil! Färgen heter f ö Alpinvit och INTE Alpinavit :P /// Olof Länk |
|
|
Philly: Haha, det hade jag kunnat betala för att få se :D /// Olof Länk |
|
|
När jag skulle köpa min 525a så var jag ute och provkörde en massa olika... och vi provkörde en på en firma i Göteborg och vi körde ut från parkeringen och så ut på en raka (industri omr) så jag kommer upp till en 60 - 70 km/h innan jag börjar närma mig en vändzon och behöver för första gången använda bromsen på den bilen. jag bromsar och bromspedalen bara sjunker rätt ner i golvet, inte mer motstånd än i en kopplingspedal. och då har jag inte lång vägsträcka kvar... upp med handbromsen och petar i tvåan och blir riktigt snopen när motorn bara varvar upp utan att hastigheten sänks nämnvärt... handbromsen har heller ingen större effekt.... iaf när vi fått ner hastigheten till en 45 - 50 så har vi ingen vägbana kvar utan tvingas köra upp på en gräsmatta och övergräsmattan och in på en cyckelbana och kör ca 100 m på cyckelbanan innan vi får stopp på bilen... plockar upp mobilen och ringer firman, kom och hämta er bil den står en bit in på cykelbanan... riktigt angenäm upplevelse kan jag tillägga... jag får fortfarande höra "Kom ihåg cyckelbana!" varje gång jag berättar om hur bra en viss BMW modell är för kompisarna som var med och tittade på bilen. 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
ETrettio: Du det kan mycket väl stämma! Befinner mig i kga ganska ofta.. Men åkte du i E30:in den gången? Jag får väl hälsa på dig nån gång när man är uppe, så får du kolla på dieseln.. =) Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Mugge. härligt rolig berättelse det där. där fick man sig ett gott skratt:) haha!! |
|
|
Nej Bumse åkte i primeran då annars hade du hört mig.... |
|
|
Fick förresten 23 för bilen om någon undrar.... Ursäkta bokstavspolis olof om jag skrev fel på färgen |
|
Philly |
jag hade också velat se det Olof :) BMW 4 life |
|
Nu säger försäkringsbolaget att dett ska gå på min försäkring! Hur kan detta vara möjligt??????? |
|
|
ETrettio: Vill inte vara (allt för mycket) besserwisser, men var TVUNGEN att påpeka det! Det rör sig inte bara om en felstavning, man kan få för sig att färgen har med Alpina att göra, vilket det alltså inte har :) /// Olof Länk |
|
|
Philly: silvrig supra i väggen i jönköping möjligtvis? --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.