AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.058

325an såld och dödad

Sida 1 av 3
Sålde min bil idag Länk ca en halvtimma efter köpet åker jag in till stan ser då en polisbil stå med blåljus på. Kommer närmare då ser jag min fd 325 stå vid vägkanten smälld i fronten. Fan vad ledsen jag blev........

Killen hade fått sladd när han gick ur en rondell snurrat runt och frontat med bakomvarande bil........
Inte så van vid bmw kanske????

RIP
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kul för killen. Hoppas ingen i den andra bilen skadades. Klantigt hur som helst.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Fy fan vad tråkigt! lider med dig... Synd på en så fräsch bil som det såg ut att vara! Ibland ångrar man sina försäljningar ganska snabbt.

Hur löser försäkringsbolagen en sån grej? bara en fundering!

Diesel-räsern
Ingen aning hur det bli man han är ju ägare från och med idag och han körde så det går väl på hans försäkring hoppar jag
Det där frågade jag om förut, när han har skrivit på ägerbytespapperet så är det hans skyldighet innan han sätter sig i bilen och åker hem att skaffa en försäkring..
-BeeMWe-
Nada försäkring på honom, nada cash
ETrettio:

Lite OT, men sitter inte blinkers felmonterad på din f.d. bil? Den som visas på vänstra sidan ska väl sitta på högra sidan fast roterad 180 grader? :)

/// Olof

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Om det är denna Länk du menar så sitter den rätt... den sitter lika dant på min sv-sålda E30...

det jag undrar över är vem som betalar för den bakomvarande bilen... Vad jag vet så gäller den förra ägarens försäkring tills man kommer hem!

Ring och hör med ditt FB.

4 Cylindrar är 2 för lite!
*B
535
*Bumse*
324td -88
ETrettio: Kan inte säga annat än det som redan är sagt här, jag lider mig dig.. Verkligen en fräsch bil som det såg ut att vara, det var ju så att en annan blev intresserad att handla!

Vilken rondell hade han klantat sig? Stora på E18?

Länk
"Diesel är inget för veklingar"
ja det var den stora på e18
Bumse du vet ingen fin diesel till salu??
*B
535
*Bumse*
324td -88
Skulle vara min då..? ;)

Annars finns det inte gott om dem...

Länk
Den ser dyr ut
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
försäkringsfrågan är lite tveksam faktiskt. Bäst att du kollar med ditt bolag så du inte får premiehöjning för olyckan. Det kan ju vara så att din försäkring gäller dagen ut....

/Christofer
*B
535
*Bumse*
324td -88
ETrettio:
ovanligt fin = brukar bli dyrt.. ;)

Länk
Hubbe325>
I så fall ska jag aldrig mer sälja en bil.
Ska ringa FB nu
Har nu pratat med trygg hansa och de säger att det inte kommer gå på min försäkring.När ägarbytet kommit in så så sägs min försäkring upp från och med den 24/10 (igår) De säger också att det inte har kommit in någon ny försäkringstagare på bilen så...........
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Stackars den nye ägaren.... ser dyrt ut för honom....
skönt att det inte drabbar dig iaf

4 Cylindrar är 2 för lite!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Skönt att du slipper den smällen. Bra att veta när man köper bil att man måste ta försäkringen själv från första rullade metern...
+ att man faktiskt vågar sälja en bil i fortsättningen.

/Christofer
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
etrettio:
jag måste säga att du hade fin smak på fäljarna!!!!

///325///
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.