|
|
|
|---|---|
|
Hej, på min 525-92:a tyckar jag att vindrutetorkarna går något "hetsigt",slår fram -tillbaka lite hårt Kan man på något vis få dom att gå lite lugnare ,jämför då med torkare på t.ex. 528:97. som har en mjuk gång. Thomas Lj. | |
|
Byt till nya originaltorkarblad. Slitna blad eller piratblad med glapp i mekanismen, gör att det blir så här. Jag bytte min slitna Micro-blad till BMW original, det blev stor skillnad! De kostar en slant (knappt 500:-, tror jag), men det var det värt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| är det inte för att det är glapp i hela grejen som gör att dom slåt rätt hårt? tror inte själva bladen kan påverka så mkt | |
| Klart att bladen påverkar! Jag har samma uppfattning som Erik vad gäller detta. Pirat blad funkar inte alls på E34, passformen är dålig. Det ska vara BOSCH och inget annat. Glapp i mekanimsen påverkar såklart också. | |
|
tack för tipsen, jag tror jag provar med att byta torkarbladen så får jag se om det blir någon skillnad. Thomas Lj. |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag köpte också Microtorkare först (bytte bara gummit på BMW-torkarna), men bytte sedan till ett annat fabrikat i min lokala tillbehörsaffär eftersom de glappade och började gnälla. Jag kommer inte ihåg fabrikatet, men de var rätt dyra, och det var inte Bosch. Det blev en stor skillnad. Inga mer pirat/lågpristorkare för mig. Mvh Rolf Black shining beauty |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.