|
|
|
|---|---|
| Hmm.. Har en lätt panik! Kollade oljan i min 318i-89 tidigare idag och eftersom den såg fin ut borde man kanske stannat där, men av någon anledning fick jag för mig att ta bort oljepåfyllningslocket och insidan var full av någon begie massa! Jag tog in locket, rengjorde och körde sedan en halvmil och när jag kom hem igen var locket återigen lackat av skiten! Tittar jag ner i blocket så det set snyggt ut, ingen massa där, och på oljestickan ser allt ut som det ska! Är det ändå topplockspackningen som har/är på väg att ge upp eller kan det ha andra orsaker? Och om det nu är topplockspackningen har jag inte de kunskaper som krävs för att byta den så vad får man räkna med i pengar för delar + jobb? Bilen är en pärla men man kostar inte på vad som helst... | |
|
Tja grabben..va inte allt för orolig hade samma problem med min bil. Det visade sig att min olja började bli gammal och att om man kör bilen mindre stäckor och oljan blir varm och kall hela tiden, brukar det bli så (det bildas kondens)... Prova med att köra bilen en längre sträcka och kolla om problemet återstår...och om inte tempen går upp över normalt eller om du har brunaktig vatten i kylaren ska det inte vara några problem.. Byt sedan olja för att slippa problemet.... Det finns inget bättre än BMW ;) |
|
|
Pust.... Tackar, nu blir det kanske nattsömn i alla fall!! Jag har 4,5km till jobbet och längre sträcka än så i ett svep går bilen max en gång i månaden så det verkar kunna vara som du säger! Ska byta oljan och se om det försvinner! |
|
|
jo hejdu! kolla i kylvätske behållaren hur det ser ut där!! är det ungefärlig gegga där så ska du nog ställa bilen tills du har lagat den..... Körde länge omkring med dåliga topp packningar och det var inte så roligt sen när dom väl pajade.... =/ //Andreas "Holman" Holmström |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.