AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
727

Kupèbelysnings problem ?

jo
18
john600
328i Cab -96
735iA -87
Kupèbelysnings problem?

När jag åker iväg så står det Tur offen på min 735 -87

men alla dörrar är stängda, men nu till det konstiga
när läget på lampkontakten står så att det ska lysa när en dörr är öppen så lyser inget ?? vad kan det bero på det borde ju lysa när färddatorn varnar för öppen dörr ??

någon som har en idè? jag har nämligen slut på dom...

Tack på förhand
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Kolla om du har kabelbrott i stammen mellan kaross och dörr...

Mvh Andreas
jo
18
john600
328i Cab -96
735iA -87
Okej...

men det är ju så på alla dörrar ?? det tänds inte als vilken dörr jag en öppnar...

men ja ska kolla över alla sladdar

tack endå, ingen mer som har varit med om något liknande ?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Kolla alla 4 strömbrytarna som sitter i karossen, troligen har en fått kontakt med jord.

Jag har för mig att om en strömbtytare är "på" hela tiden, så släcker bilen innerbelysningen efter några minuter för att inte batteriet ska dras ur.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ras.mus
Erikw har helt rätt.. Hade detta fel på min E32.

Enklaste sättet att kontrollera det är att plocka bort en kontakt i taget. Det är samma kontakt som fungerar som hake till låset. Plocka bort en och prova sen att ex. starta bilen, stäng den igen och sen lås dörrarna. Lås upp och öppna en annan dörr än den du har plockat bort låset från.

Har nämligen för mig att detta "nollställer" funktionen där bilen automatiskt stänger av belysningen.

När det hände på min bil hade jag även ett larm inkopplat. Till en början jordades det lite då och då, framförallt när det blåste eller temperaturen gick upp eller ner ute. Då gick förstås även larmet igång.. Så det blev någon natt utan larm tills man fixat det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.