|
|
|
|---|---|
|
Vad ska jag sätta ut min 316 för? Importbil, med 19100mil, dålig historik..:(, men går bra och allt funkar Nästan ingen utr, men bra stereo med bal slutsteg Fina V-däck. M3 färlgar med dålig däck 2 dm repa på förardörr annars fin, helrekondad på firma så det ser bra ut annars. Så kan jag sätta ut den för 25-30?, jag vill inte släppa den för under 25...ska det vara rimmligt? Tacksam för snabb hjälp! :)... | |
|
Utbudet på E36 känns för tillfället ganska stort och 316 är väl inte den mest eftertraktade modellen. Jag tror inte att du är helt fel ute och den borde hamna någonstans mellan 20-25', kanske närmare 20' än 25'. Erik |
|
|
Närmare 20 låter billigt. Tycker bara att priserna på beg bilar verkar ligga runt 30, sen vet man inte vad fok får sen... |
|
|
Hej Låter som en 316 i halvdant bruksskick och bör locka som billig vinterbil om motorn är någorlunda frisk, jag syftar då på "tickande motor", kamaxel bl a som är vanligt på 316/318 före 1994. Färg kan vara skillnad på lätt/svårsålt i denna kategori. Antar att en inför vintern välkamouflerad alpinweiss är kinkigare att sälja än en solid mörkblå eller metallic. Gissar på ett slutpris på mellan 20-25kkr, du bör inte gå alltför långt ned i pris för då hamnar den i priskategorin för E30! Sätt ut den för 28kkr och kolla responsen. Lycka till! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Hej. Sålde min 316 -91 sv-såld med bytt motor och hitorik för ca 6 månader sedan för 24 500 kr. /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Tack för alla snabba svar! :) Den är diamantsvart, så den ser iallafall rätt ok ut med fälgarna. Ja under 20 ska man inte behöva gå för som sagt då kostar den som en E30. Skulle få 15 för den på firma, och dom skulle sätta ut den för runt 35 lät det som.. |
|
|
316 E36 för 20-25000 är vrak. Jag vet köpte min för någon månad sedan. Vilka vrak det finns och helt otroligt vad folk ljuger! Jag tappade helt förtroendet för "nya svenskar" efter detta. |
|
|
M femman: Hur kan du med EN bil som exempel generalisera en folkgrupp och dels påstå att 316 E36 för 20-25kkr är vrak? Vad är det i så fall som per automatik säger att en 316 för >25kkr är i bättre skick? Bara en stilla förfrågan? Jag är övertygad att man måste ned i dessa prisnivåer idag för att få sålt en tidig långmilad, snikutrustad 316 med M40 spisen. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Kristoffer: Jag tittade inte på EN bil jag lovar. Men jag blev förvånad av saker som jag kanske inte ska gå in på här, men affärskultur skiljer sig i olika delar av världen. Jag menar naturligtvis bara när det gäller mina egna erfarenheter och menar bara bilaffärer. Jag tror att ärlighet varar längst. Angående priset så brukar man ju få vad man betalar för. Jag var inte intresserad av en tickade rosthög. Och folk verkar tro att en E36a är värd hur mycket som helst. Jag fick tag på en välvårdad lång milare och betalade 26000:- (Lägger upp bild i galleriet snart) Men den var verkligen inte lätt att hitta! |
|
|
sålde min 316E36 -91 för 23 papp, den var ändå jäkligt fin i skicket för att ha gått 33000 mil, den var mauritiusblå och sänkt 30 mm runt om, som ny invändigt ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Så nu är bilen såld, till en trevlig tjej för 25!. Mer än vad jag trodde med dom felen som var. En fråga!, detta är den första Bmwn som jag haft. Hur orkar/vågar ni köpa/sälja Bmw när det finns så extremt många otrevliga/aggressiva "nysvenskar" som är helt galna efter dessa bilar? Har aldrig upplevt nått likna men dom andra 15bilarna jag haft... |
|
|
Nysvenskar? tappat förtroendet för alla nysvenskar efter en affär? Det var det dåligaste, vidrigaste, lägsta och mest trångsynta jag läst på detta forum. BMW-Brings more women |
|
|
Nej inte alla!, men nått fel är det efter denna försäljning, har även hört med polare som sålt Bmw... Saxat "Det var det dåligaste, vidrigaste, lägsta och mest trångsynta jag läst på detta forum." Jag är hel allvarlig, undrar bara hur man tänker i andra kulturer??, väldigt svårt att ta ett nej verkar det som.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.